Ennetuskampaaniad

Transpordiamet hõlmab liiklushariduse kompetentsikeskust, mis pakub elanikkonnale mitmekülgset infot, nõustamist, koolitusi ning õppe- ja teavitusmaterjale. Ennetuskampaaniate eesmärk on kõigi liikluses osalejate ohutust väärtustavate hoiakute ja alalhoidliku liikluskäitumise kujundamine. 

Õige kiirusega võidad! 

Augustis ja septembris pöörab Transpordiamet tähelepanu piirkiirusest kinnipidamise olulisusele liiklusohutuskampaaniaga „Õige kiirusega võidad!“. Kampaania eesmärk on teadvustada, kui palju inimesed maanteel kiirust ületades raha kaotavad ja näidata, kui lihtne on õige kiirusega sõites raha kokku hoida! 

Vaata lähemalt kampaania veebilehelt!

Loe veel

Eesti kõige kõvem mees

Juulis ja augustis pöörab Transpordiamet tähelepanu joobes juhtimise ohtlikkusele, tuues tänavatele ja meediasse liiklusohustuskampaania "Eesti kõige kõvem mees".
Kampaania tutvustb pealtnäha täiesti tavalisi mehi, kes pole tegelikult sugugi tavalised. Hoopis vastupidi! Jüri, Keit ja Taimar on ilmselt Eesti kõige kõvemad mehed, sest nad ei lähe napsusena rooli ja hoolitsevad selle eest, et ka nende sõbrad seda ei teeks. Ole sama kõva mees – näita selgroogu ja ära vaata lihtsalt pealt. Nii jõuame kõik turvaliselt koju.

Loe veel

Vaade, mida keegi ei peaks nägema.

Mais ja juunis pöörab Transpordiamet tähelepanu droonilennutamise reeglite olulisusele, tuues tänavatele ja meediasse teavituskampaania „Vaade, mida keegi ei peaks nägema. Õpeta oma droonile viisakust ja tunne kehtivaid reegleid“. Kampaania eesmärk on viia inimesteni teadmine, et droonide lennutamisele kehtivad kindlad reeglid ja info, kuidas ja kus nende reeglitega on võimalik tutvuda.

LOE VEEL

Kannatame ära! Roolis vaatame teed, mitte telefoni.

Transpordiameti kõrvaliste tegevuste teavituskampaania keskmes on autojuhtide tähelepanu hajumise probleem liikluses. Kampaania "Kannatame ära! Roolis vaatame teed, mitte telefoni" kutsub juhte üles täielikult keskenduma liiklusele ning vältima telefoniga rääkimist, mis vähendab juhi reageerimisvõimet ja ohustab kõiki liiklejaid. Meediakampaania fookus on eelkõige autoroolis telefoni kasutamise vähenemine, sh ​nii kõnedele vastamine kui ise helistamine, sõnumite saatmine, pildistamine ja sotsiaalmeedia kasutamine.  

LOE VEEL

Testi oma teadmisi väikelaevanduses ja osaled isetäituva päästevesti loosis!

Eestis on tänase seisuga registris umbes 35 000 väikelaeva, mis näitab selgelt, et vaba aja veetmine veekogul on muutumas järjest populaarsemaks. Selleks, et paadisõit mööduks ohutult, tuleb järgida häid meretavasid, tunda seadusandlust ning varustada end õigete ohutus-, pääste- ja esmaabivahenditega.  Siin on Sulle erinevad väikelaevandusega seotud küsimused – soorita test ja saa teada, kui kursis Sa oled hea meretavaga, seadusandlusega ning õigete ohutus-, pääste- ja esmaabivahenditega. Kõigi testi sooritajate vahel loosime 3. jaanuaril 2025 välja 10 isetäituvat päästevesti!  

Soorita test

Soorita test ja võida päästevest

Talv on teel. Vali ohutu sõidukiirus. 

Talviste liiklusõnnetuste põhjused on erinevad ja üldiselt on nende taga mitme halva teguri koosmõju. Üks peamisi põhjusi, miks talvel õnnetused juhtuvad, peitub selles, et liiklemist jätkatakse samade sõiduvõtete ja kiirustega nagu suvel. 

Talvel tuleb enne teele asumist tutvuda ilmaprognoosidega, sest teede olukord võib väga kiiresti muutuda. Samuti on talvel oluline varuda sõitmiseks rohkem aega – nii liiklusesse minnes kui ka sõitu ette valmistades.

Eesti kõige kõvem mees

Suve jooksul pöörab Transpordiamet tähelepanu joobes juhtimise ohtlikkusele, tuues tänavatele ja meediasse liiklusohustuskampaania "Eesti kõige kõvem mees".
Kampaania tutvustb pealtnäha täiesti tavalisi mehi, kes pole tegelikult sugugi tavalised. Hoopis vastupidi! Jüri, Keit ja Taimar on ilmselt Eesti kõige kõvemad mehed, sest nad ei lähe napsusena rooli ja hoolitsevad selle eest, et ka nende sõbrad seda ei teeks. Ole sama kõva mees – näita selgroogu ja ära vaata lihtsalt pealt. Nii jõuame kõik turvaliselt koju.

Loe veel

Kui oled roolis, pane telefon puhkama. 

Kõrvaliseks ja segavaks tegevuseks liikluses saab pidada kõike, mis viib juhi tähelepanu sõiduki juhtimiselt eemale. Enamlevinud kõrvalised tegevused on lisaks telefoni kasutamisele näiteks GPSi seadistamine, söömine-joomine ja lastega tegelemine. 

Olgu selleks roolis helistamine, sõnumite saatmine, pildistamine või sotsiaalmeedia kasutamine, röövib telefon autojuhilt kõige tähtsama – tema tähelepanu. Seepärast annabki kampaania selge soovituse roolis olles telefon puhkama panna. 

Loe veel

Naudi sõitu. Aeglasemalt on mõnusam.

Kogu septembrikuu jooksul oli mitmes meediakanalis eetris Transpordiameti linnakiiruse kampaania, mille eesmärk oli vähendada asulates piirkiiruse ületamist ja soosida ohutu sõidukiiruse valikut. Kampaania oli ajastatud õppeaasta algusesse, mis toob igal aastal kaasa suure liikluskoormuse kasvu – teedel on rohkem nii jalakäijad, jalgrattureid, kergliikurijuhte kui ka mootorsõidukijuhte. Kampaania videoklipp kujutas liikluskeskkonna sõbralikku jagamist erisuguste liiklejatüüpidega ning kampaania põhisõnumiks oli, et aeglasemalt on mõnusam liigelda. Linnakiirust järgides naudid sõitu rohkem ja kõigil on turvalisem.  

Loe veel

Sul on selgroogu kampaania plakat

Sul on selgroogu


Transpordiameti, Päästeameti ning Politsei- ja Piirivalveameti ühine teavituskampaania “Sul on selgroogu!” kutsub inimesi märkama alkoholiga kaasnevat riskikäitumist ja annab praktilist nõu, kuidas kriitilisel hetkel takistada kaaslast joobes peaga rooli istumast või ujuma minemast.
 

Loe veel

Kui tõuksiga, siis kainelt kampaania kujundus

Kui tõuksiga, siis kainelt, üksi ja rahulikult! 

Transpordiamet korraldas kevadel ja suvel teavituskampaania, mis keskendus elektriliste tõukerataste ohutusele ja neid puudutavate ohutusreeglite meeldetuletamisele. Kampaania oli tänavatel ja meedias üleval suve lõpuni.
 

Loe veel

Kui oled roolis, pane telefon puhkama.

Kui oled roolis, pane telefon puhkama 

Kõrvaliseks ja segavaks tegevuseks liikluses saab pidada kõike, mis viib juhi tähelepanu sõiduki juhtimiselt eemale. Enamlevinud kõrvalised tegevused on lisaks telefoni kasutamisele näiteks GPSi seadistamine, söömine-joomine ja lastega tegelemine. Teavituskampaania keskendub ennekõike roolis telefoni kasutamisele. 

Loe veel
Ära möödu neist lähedalt kampaania pilt

Arvesta teehooldusmasinate ja teehooldajatega. Ära möödu neist lähedalt! 


Lisaks sellele, et talvel tuleb sõidukijuhtidel valida ohutu sõidustiil ja olla valmis muutuvateks teeoludeks, tuleb arvestada ka teehooldusmasinate ja nende eripäradega.

Loe veel

Lase abi läbi kampaania plakat

Lase abi läbi!

Märka alarmsõidukit ja lase abi läbi.
Pääste, politsei ja kiirabi juhivad koos Transpordiametiga liiklejate tähelepanu sellele, et alarmsõidukid vajavad liikluses nii kaasjuhtide kui ka jalakäijate abi. Kui märkad lähenemas vilkuritega alarmsõidukit, siis lase abi läbi, sest selle sõiduki kiirest ja ohutust kohale jõudmisest võib sõltuda kellegi elu, tervis või ohutus. 

Loe veel

Metsloomal on alati peatee kampaania põdraga plakat

Metsloomal on alati peatee

Eesti riigiteedel registreeritakse aastas ligikaudu 6000 liiklusõnnetust metsloomadega. Nendes õnnetustes saab vigastada ca 20–30 inimest aastas. Kampaaniaga "Metsloomal on alati peatee" pöörab Transpordiamet tähelepanu teedel liikuvatele loomadele ja annab nõu, kuidas teha kõik endast olenev, et nendega kokkupõrkeid vältida.

Loe veel
Naudi sõitu kampaania plakat

Naudi sõitu. Aeglasemalt on mõnusam.

Liigne kiirus liikluses ei hõlma endas üksnes kehtestatud piirkiiruse ületamist. See tähendab ka liiga kiiresti sõitmist hetkel, mil muud mõjufaktorid nagu ilm, valgustus, ummikud ja teeolud nõuaksid aeglasemat sõidukiirust. Linnakiirust järgides naudid sõitu rohkem ja kõigil on turvalisem.

Loe veel
talv on teel

Talv on teel

Talv tähendab Eestis palju enamat kui lumist teed. Juhid peavad arvestama musta jää, pimeduse, vihma, tuule, lörtsi ja veel lugematute faktoritega. Lisaks on Eesti talve eripära, et sõidutingimused võivad muutuda väga kiiresti – teel olev vesi jäätub ning vihm muutub lörtsiks vaid minutitega.

Loe veel
sina oled ettenäitaja et tema oleks ettevaataja

Sina oled ettenäitaja, et tema oleks ettevaataja

Ennetuskampaania "Sina oled ettenäitaja, et tema oleks ettevaataja" eesmärk on lapsevanematele meelde tuletada, et neil on laste liikluskäitumise kujundamisel kõige olulisem roll ning oma käitumisega on nad lastele eeskujuks.

Loe veel

Kas sellest lehest oli abi?

Viimati uuendatud 31.08.2025

open graph imagesearch block image