Salongitöötaja on lennumeeskonda ja tehnilisse meeskonda mittekuuluv nõuetekohase kvalifikatsiooniga meeskonnaliige, kelle käitaja on määranud täitma lennutegevuse ajal reisijate ja lennu ohutusega seotud ülesandeid.
Salongitöötaja tunnistuse taotlemise eelduseks on läbida rahvusvaheliselt tunnustatud salongitöötaja algkoolituskursus, mille käigus peab tulevane salongitöötaja end kurssi viima lennunduskeskkonnaga ning omandama piisavad üldteadmised ja põhioskused reisijate ja lennu ohutusega seotud ülesannete ja kohustuste täitmiseks tava-, ebaharilikes ja hädaolukordades. Kursuse lõpus tuleb sooritada ettenähtud teadmiste ja oskuste taseme saavutamise tõendamiseks eksam.
Salongitöötaja tunnistuse saamiseks vajalikku algkoolitust võib pakkuda vastava õigusega Transpordiameti sertifitseeritud koolitusorganisatsioon (ATO) või lennuettevõtja.
Kehtiva salongitöötaja tunnistuse omanikud võivad töötada üksnes õhusõidukitel, mille osas nad on kvalifitseeritud. Kvalifikatsiooni omandamiseks peab tunnistuse omanik läbima lennuettevõttes õhusõidukitüübi erikoolituse, käitaja ümberõppe ja tutvumisõppe. Uuel õhusõidukitüübil töötamiseks tuleb läbida erinevusõpe ning kvalifikatsiooni hoidmiseks jätkuõpe.
Salongipersonali litsentseerimine
Salongitöötaja tunnistuse saamiseks peab taotleja esitama Transpordiametile taotluse, millele on lisatud:
- salongitöötaja koolituskursuse läbimise tõend või tunnistus (kui on olemas);
- kehtiv tervisetõend;
- isikut tõendav dokument.
- Lennundusseadus
- Komisjoni 3. novembri 2011. a määrus (EL) nr 1178/2011, millega kehtestatakse tsiviillennunduses kasutatavate õhusõidukite meeskonnaga seotud tehnilised nõuded ja haldusmenetlused vastavalt Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrusele (EÜ) nr 216/2008
- Komisjoni 5. oktoobri 2012. a määrus (EL) nr 965/2012, millega kehtestatakse lennutegevusega seotud tehnilised nõuded ja haldusmenetlused vastavalt Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrusele (EÜ) nr 216/2008
Seotud viited
Viimati uuendatud 22.05.2023