Tee-ehitusobjektide ühisrahastamisest
Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi toetus võimaldab Eestil arendada transpordi infrastruktuuri suuri objekte. Transpordiameti korraldatavate hangete kaudu saab toetusraha kasutada maanteede ajakohastamiseks, mis aitab koos muude fondi kaudu rahastatavate objetkidega muuta riigi majandust efektiivsemaks.
EL ÜF periood 2021-2027
- Projekti eesmärk ja tulemused
Projekti eesmärk on luua ohutum ja sujuvam liiklemine kõikidele projektitegevuste käigus ehitatavaid rajatisi kasutavatele transpordivahenditele ja jalakäijatele parendades sellega üleriigilisi ja rahvusvahelisi ühendusi TEN-T võrgustikus.
Projekti tulemuseks on 2,6 km ehitatud 2+2 sõidurajaga põhimaanteed, mis täidab 6,3% 2029. aasta lõpuks saavutatavast 41 kilomeetrisest lõpptasemest. - Projekti lühikokkuvõte
Liiklusohutuse suurendamiseks, maantee läbilaskvuse ning sõidumugavuse parandamiseks ehitatakse riigitee nr 4 Tallinna–Pärnu–Ikla Sauga–Pärnu teelõik 2+2 sõidurajaga maanteeks, sh Tuisu tänava läbimurre. Jänesselja ringristmik ehitatakse läbilaskvuse suurendamiseks kaherajaliseks nn turboringristmikuks. Sauga alevikku ehitatakse praeguse fooriga teeületuskoha naabrusesse jalgratta- ja jalgtee tunnel. Rajatakse neli foorreguleeritavat ristmiku, ühendusteid ning jalgratta- ja jalgteid.
Liikluse sujuvamaks muutmiseks paigaldatakse muutuvteabega liiklusmärgid. Muutuvteabega liiklusmärgid seadistatakse koos töötama foorristmikega, et vähendada põhitrassi liiklusvoo pidurdamisi ja kiirendamisi. - Toetuse summa eurodes
18 666 000 €
- Projekti lühikirjeldus
Liiklusohutuse suurendamiseks, maantee läbilaskvuse ning sõidumugavuse parandamiseks ehitatakse riigitee nr 4 Tallinn-Pärnu-Ikla km 133,4-143 Pärnu-Uulu teelõik 2+2 sõidurajaga maanteeks. Ehitatakse Tõllapulga ja Uulu eritasandilised liiklussõlmed, uus Uulu sild, neli jalgratta- ja jalgtee tunnelit, Rannametsa tee ja Riia mnt foorreguleeritav ristmik, kolm ringristmikku, ühendusteid ning jalgratta- ja jalgteid. Rajatakse metsloomade teeületuskohad ja paigaldatakse muutuvteabega liiklusmärgid. - Projekti eesmärk
Projekti eesmärk on luua ohutum ja sujuvam liiklemine kõikidele projektitegevuste käigus ehitatavaid rajatisi kasutavatele transpordivahenditele ja jalakäijatele parendades sellega üleriigilisi ja rahvusvahelisi ühendusi TEN-T võrgustikus. - Projekti tulemus
Projekti tulemuseks on ~9,6 km ehitatud 2+2 sõidurajaga põhimaanteed, mis täidab 23% 2029. aasta lõpuks saavutatavast 41 kilomeetrisest lõpptasemest. - Toetuse summa eurodes
45 353 000,00 €
- Projekti eesmärk ja tulemused
Liiklusohutuse suurendamiseks, liikluse sujuvuse ning sõidumugavuse parandamiseks ehitatakse Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maanteele km 135,5-141,9 kummaski suunas üks möödasõiduala – 2,1 km pikkune möödasõidualaTallinn-Tartu suunal ning 2,0 km pikkune möödasõiduala Tartu-Tallinn suunal. 2+1 ristlõikega alas on sõidusuunad eraldatud keskpiirdega. Rajatakse kogujateed, kaks ringristmiku, loomade pääs, jalgteed, müratõkkeseinad, ulukitarad ning bussipeatused.
Projekti eesmärk on luua ohutum ja sujuvam liiklemine kõikidele projektitegevuste käigus ehitatavaid rajatisi kasutavatele transpordivahenditele ja jalakäijatele parendades sellega üleriigilisi ja rahvusvahelisi ühendusi TEN-T võrgustikus.
(Projekti eesmärk on läbi 2+1 möödasõidualade rajamise liiklusohutuse taseme tõstmine.)
Projekti tulemuseks on ehitatud ~6,4 km 2+1 sõdurajaga teed, mis täidab ca 15,6% 2029. aasta lõpuks saavutatavast 41 kilomeetrisest lõpptasemest. - Projekti lühikokkuvõte
Neanurme-Pikknurme 2+1 teelõigu pikkus on ~6,4 km. Tallinn-Tartu suunaline möödasõiduala on 2,1 km pikkune ning Tartu-Tallinn suunaline möödasõiduala on 2,0 km pikkune. Lisaks on kavandatud lõigule üks väikeloomatruup/tunnel 26,5 m pikk, paigaldatakse 191 m müratõkkeseina, 7214 m ulukitara, 18 tagasihüppekohta loomadele, rajatakse 8 bussiooteplatvormi, projekteeritakse VMS lahenduse valmidus, kummaski suunas on 3 SOS taskut, bussipeatuste juurde on projekteeritud ka 2,5 m laiused jalgteed, et ühendada peatus lähimate teeotstega, olemasolev teeilmajaam tõstetakse teise kohta ja kiiruskaamera demonteeritakse.
Lisaks rajatakse km 141,6 ristmikule välisvalgustus, kaitstakse ja tõstetakse ümber elektri- ja sidetrasse. Lõigul teostatakse ka maaparandustöid eesmärgiga, et teeprojektis ettenähtud tegevuste elluviimisel oleks tagatud maaparandusehitiste kuivendusrajatiste edasine eesmärgipärane toimimine.
- Toetuse summa eurodes
11 242 424,15 €
- Projekti eesmärk ja tulemused
Projekti eesmärk on luua ohutum ja sujuvam liiklemine kõikidele projektitegevuste käigus ehitatavaid rajatisi kasutavatele transpordivahenditele ja jalakäijatele parendades sellega üleriigilisi ja rahvusvahelisi ühendusi TEN-T võrgustikus.
Projekti tulemuseks on ligikaudu 21,8 km ehitatud 2+2 sõidurajaga põhimaanteed, mis täidab ca 53,2% 2029. aasta lõpuks saavutatavast 41 kilomeetrisest lõpptasemest.
- Projekti lühikokkuvõte
Riigitee nr 4 Tallinn‒Pärnu‒Ikla Libatse-Nurme teelõik ehitatakse 2+2 sõidurajaga maanteeks. Libatse-Halinga teelõigule rajatakse Kergu ja Halinga liiklussõlmed, Are möödasõidule rajatakse Are liiklussõlm ning Kurena-Nurme lõigule rajatakse Nurme liiklussõlm. Kohalike teede omavahelise ühenduse tagamiseks rajatakse eritasandilised risted ja kergliiklejate ohutuse tagamiseks kergliiklusteede tunnelid. Rajatakse kogujateid, kergliiklusteid, bussipeatused, müratõkkeseinad, paigaldatakse muutuvteabega liiklusmärgid ja ehitatakse suurulukite teeületuse koht.
- Toetuse summa eurodes
105 000 000,00 €
EL ÜF periood 2014-2020
- Projekti lühikirjeldus
Projektiga on kavandatud ehitada riigitee nr 2 Tallinn–Tartu–Võru–Luhamaa Võõbu-Mäo teelõik km 68,0-85,0 2 + 2 sõidurajaga I klassi maanteeks. Teelõik ehitatakse suures ulatuses uuele trassile, mis lühendab vahemaa läbimise teekonda ligikaudu 2 km.
Ehitatakse Anna eritasapinnaline liiklussõlm, Võõbu, Anna ja Korba viaduktid,
Kruusiaugu ja Kükita sillad, Puiatu ökodukt ning jalgratta- ja jalgteed. - Projekti eesmärk
Projekti eesmärk on luua ohutum ja sujuvam liiklemine kõikidele projektitegevuste käigus ehitatavaid rajatisi kasutavatele transpordivahenditele ja jalakäijatele parendades sellega üleriigilisi ja rahvusvahelisi ühendusi TEN-T võrgustikus. - Projekti tulemus
Projekti tulemuseks on ligikaudu 16 km ehitatud 2 + 2 sõidurajaga riigiteed, mis täidab 34,78% 2023. aasta lõpuks saavutatavast 46 kilomeetrisest sihttasemest. - Toetuse summa eurodes (käibemaksuga)
34 013 847,77
- Projekti lühikirjeldus
Väo liiklussõlme projektiga rajatakse liiklusohutuse suurendamiseks ja maantee läbilaskvuse parandamiseks neli maantee viadukti, millest Peterburi tee mõlemal sõidusuunal olevad viaduktid on läbivalt 2 + 2 sõidurajaga. Ehitatakse neli jalgtee tunnelit, jalgratta- ja jalgtee, müratõkkeseinad ja bussipeatused. Liiklussõlme kaguküljele ehitatakse veo-, matka- ja sõiduautode parklad ning parklate ja perspektiivse tankla juurdepääsutee. - Projekti eesmärk
Projekti eesmärk on luua ohutum ja sujuvam liiklemine kõikidele projektitegevuste käigus rekonstrueeritavaid rajatisi kasutavatele transpordivahenditele ja jalakäijatele parendades sellega üleriigilisi ja rahvusvahelisi ühendusi TEN-T võrgustikus. - Projekti tulemus
Projekti tulemuseks on ligikaudu 2,95 km rekonstrueeritud maanteed, mis täidab 2,81% 2023. aasta lõpuks saavutatavast 105 kilomeetrisest sihttasemest. - Toetuse summa eurodes (käibemaksuga)
16 428 804,93 €
- Projekti lühikirjeldus
Põhimaantee km 13,0–16,0 viiakse vastavusse I klassi maanteele kehtestatud nõuetega. Rajatakse kogujateed, kergliiklusteed ja rekonstrueeritakse lõik linna piirist Jälgimäe vasakpöördeni, tehakse ümber Veskitammi, Nõlvaku, Vanasilla ja Seljaku tn ristumised põhimaanteega. Rajatakse 2 tunnelit jalakäijatele Veskitammi tn piirkonda. Lõigus Maanteeameti ristmik kuni Pääsküla jõgi tellis Tallinna Kommunaalamet linnalõigu projekti, millega rajatakse "Pargi ja reisi" parkla ja ühistranspordi terminal. - Projekti eesmärk
Projekti eesmärk on luua ohutum ja sujuvam liiklemine kõikidele projektitegevuste käigus rekonstrueeritavaid rajatisi kasutavatele transpordivahenditele ja jalakäijatele parendades sellega üleriigilisi ja rahvusvahelisi ühendusi TEN-T võrgustikus. - Projekti tulemus
Projekti tulemuseks on ligikaudu 3,0 km rekonstrueeritud asfaltbetoonkattega teed, mis täidab 2,86% 2023. aasta lõpuks saavutatavast 105 kilomeetrisest sihttasemest. - Toetuse summa eurodes (käibemaksuga)
7 444 502,04
- Projekti lühikirjeldus
Riigitee nr 4 (E67) Tallinn–Pärnu–Ikla km 37–42 Kernu ümbersõit asub Harju maakonnas Saue vallas. Projektiga on kavandatud möödasõidualadega 2 + 1 ristlõikega ja keskpiirdega uue maantee ehitamine. Olemasolev Pärnu mnt liiklus viiakse mööda Kernu külast. Uus maantee trass pöörab olemasolevalt maanteelt paremale Kernu tankla juurest, kuhu rajatakse Kernu tankla liiklussõlm. Kavandatav tee ristub olemasoleva kõrvalmaanteega 11360 Riisipere-Kernu, kus ristumine on lahendatud Haiba liiklussõlmega. - Projekti eesmärk
Projekti eesmärk on luua ohutum ja sujuvam liiklemine kõikidele projektitegevuste käigus ehitatavaid rajatisi kasutavatele transpordivahenditele ja jalakäijatele parendades sellega üleriigilisi ja rahvusvahelisi ühendusi TEN-T võrgustikus. - Projekti tulemus
Projekti tulemuseks on ligikaudu 5,7 km ehitatud 2 + 1 sõidurajaga riigiteed, mis täidab 57% 2023. aasta lõpuks saavutatavast 10-kilomeetrisest sihttasemest. - Toetuse summa eurodes (käibemaksuga)
10 832 259,69
- Projekti lühikirjeldus
Riigimaantee nr 11 (E265) Tallinna ringtee Väo-Jüri teelõigu km 0,6-11,3 rekonstrueerimise projekt näeb ette olemasoleva 10,7 km pikkuse kahe sõidurajaga III klassi maantee rekonstrueerimist 2 + 2 sõidurajaga I klassi maanteeks sealhulgas uute teekonstruktsioonide ehitust, liiklussõlmede ja viaduktide rekonstrueerimist, ühendusteede rekonstrueerimist, kergliiklus- ja jalgteede ehitust, et viia maanteelõik vastavusse kehtivate liiklusohutuse ja tehniliste nõuetega ning perspektiivse liiklussagedusega. Projekt sisaldab Veneküla tunneli, Väo, Lagedi, Karla ja Põrguvälja viaduktide ehitust ning Pirita-Ülemiste kanali silla rekonstrueerimist. - Projekti eesmärk
Projekti eesmärk on luua ohutum ja sujuvam liiklemine kõikidele riigimaantee nr 11 (E265) Tallinna ringtee Väo-Jüri km 0,6–11,3 asuvat teelõiku kasutavatele transpordivahenditele ja jalakäijatele parendades sellega üleriigilisi ja rahvusvahelisi ühendusi TEN-T võrgustikus. - Projekti tulemus
Projekti tulemuseks on rekonstrueeritud 2 + 2 sõidurajaga 10,7 km põhimaanteed, mis täidab 10,2% 2023. aasta lõpuks saavutatavast 105-kilomeetrisest sihttasemest. - Toetuse summa eurodes (käibemaksuga)
36 624 199,79
- Projekti lühikirjeldus
Riigitee nr 4 (E67) Tallinn-Pärnu-Ikla km 28-37 Ääsmäe–Kohatu lõigu ehituse projekt näeb ette liiklusohutuse ja sõidumugavuse parandamiseks olemasoleva maantee ehitamist 2 + 1 ristlõikega maanteeks. Teelõigul olevad ristmikud ja mahasõidud viiakse vastavusse kehtivate projekteerimise normidega. Uuendatakse liikluskorraldusvahendid ja teekatte märgistus ning kogu teelõigule paigaldatakse tähispostid. Ehitatakse Vasalemma jõge ületav raudbetoonist Kernu sild ja Kohatu ökodukt. Kogu trassi ulatuses rajatakse ulukitara. - Projekti eesmärk
Projekti eesmärk on luua ohutum ja sujuvam liiklemine kõikidele riigitee nr 4 (E67) Tallinn-Pärnu-Ikla km 28–37 Ääsmäe – Kohatu teelõiku kasutavatele transpordivahenditele ja jalakäijatele parendades sellega üleriigilisi ja rahvusvahelisi ühendusi TEN-T võrgustikus. - Projekti tulemus
Projekti tulemuseks on 9,165 km ehitatud 2 + 1 sõidurajaga põhimaanteed, mis täidab 91,7% 2023. aasta lõpuks saavutatavast 10-kilomeetrisest sihttasemest. - Toetuse summa eurodes (käibemaksuga)
10 073 077,14
- Projekti lühikirjeldus
Projektiga kavandatakse olemasoleva ligikaudu 5,5 km pikkuse kahe sõidurajaga III klassi maantee ümber ehitamist 2 + 2 sõidurajaga I klassi maanteeks, sealhulgas uute teekonstruktsioonide ehitust, viaduktide ja silla ehitamist, rampide, ühendusteede, kogujatee ehitust, jalg- ja jalgrattateede ehitust, et viia maanteelõik vastavusse kehtivate liiklusohutuse ja tehniliste nõuetega ning perspektiivse liiklussagedusega.
Projekt sisaldab Juuliku liiklussõlme, sealhulgas viadukti, rampide ja ringristmike ehitust, Karjavärava, Murimäe ja kogujateede ehitust, Saku silla ehitust koos kallasrajaga, Juuliku autosilla ehitust, Karjavärava viadukti ehitust, maantee valgustuse rajamist ning 2 + 2 sõidurajaga Saku-Kanama teelõigu ja Juuliku–Topi sõlme ühendustee ehitust. - Projekti eesmärk
Projekti eesmärk on luua ohutum ja sujuvam liiklemine kõikidele riigitee nr 11 Tallinna ringtee km 24,1–29,6 Juuliku liiklussõlme ja teelõiku kasutavatele transpordivahenditele ja jalakäijatele parendades sellega üleriigilisi ja rahvusvahelisi ühendusi TEN-T võrgustikus. - Projekti tulemus
Projekti tulemuseks on rekonstrueeritud 2 + 2 sõidurajaga 5,5 km I klassi põhimaanteed, mis täidab 5,2% 2023. aasta lõpuks saavutatavast 105-kilomeetrisest sihttasemest. - Toetuse summa eurodes (käibemaksuga)
4 101 051,73
- Projekti lühikirjeldus
Projektiga rekonstrueeritakse riigitee nr 11 Tallinna ringtee km 29,6-34,2 Kanama-Valingu vaheline teelõik 2+2 sõidurajaga maanteeks olemasoleva maantee asukohta. Rekonstrueeritakse Kanama liiklussõlm. Ehitatakse Saue-Jõgisoo, Saue-Aila ning Vanamõisa eritasandilised liiklussõlmed, sh uus Valingu viadukt üle Keila-Tallinn raudtee, kolm jalgratta- ja jalgtee tunnelit, Saue-Jõgisoo autotunnel, kaks ringristmikku, ühendusteid ning jalgratta- ja jalgteid. Paigaldatakse muutuvteabega märgid.
Täpsem info: Tallinna ringtee Kanama–Keila 2+2 teelõigu ehitus
Euroopa Ühendamise Rahastu (CEF)
- Projekti tutvustus
“EstMilMob-E67 North” projekti eesmärk on kohandada Eesti maanteetranspordi infrastruktuuri TEN-T põhivõrgu teel Via Baltica tsiviil- ja kaitsekasutuseks. Projektiga rekonstrueeritakse 13,2 kilomeetrit Tallinna–Pärnu–Ikla maanteed 2+2 maanteeks Päädeva-Konuvere lõigus km 62,2–64,8, km 68,2–70,2 ja km 70,2–78,8. Samuti rekonstrueeritakse Konuvere sild, et viia see vastavaks Euroopa maanteede ohutuse- ja disaininormidele, keskkonnastandarditele ja sõjalise liikuvusele seatavatele nõuetele.
Projektiga parandatakse nii tsiviil- kui ka militaarse materjali ja varustuse liiklust nii rahu kui ka kriisi ja konflikti ajal ELis ja väljaspool seda. Projekt toetab ELi ja liitlaste juhitud sõjaliste missioonide kiiret paigutamisvõimet Eestisse, Läänemere piirkonda ja NATO uude liikmesriiki Soome.
Projektiga kõrvaldatakse pudelikael, mis praegu takistab tsiviil- ja sõjaväetranspordi sujuvat toimimist ning seab piirangud Eesti Kaitseväele logistiliste operatsioonide korraldamisel Läänemere piirkonna lõuna- ja põhjaosas.
- Ajakava
Tehniline projekteerimine 2024–2025
Ehitus 2026–2027
- Toetuse summa
ELi toetus 39 530 000 eurot
- Lisainfo
Eelprojekti video
- Projekti tutvustus
EstMilMob projekt (nr 101078924 — 21-EE-TM-EstMilMob — CEF-T-2021-MILMOB) on koostöö Tallinna Sadama, Eesti Raudtee, Transpordiameti ning Riigi Kaitseinvesteeringute Keskuse vahel. Tegemist on Euroopa Ühendamise Rahastu (CEF-Connecting Europe Facility, CEF-T-2021-MILMOB) kaasabil teostatava koostööprojektiga. Projekti periood on 2022-2026, projekti eelarve on kokku 62,3 miljonit eurot.
Projekti raames on plaanis ehitada Paldiski Lõunasadamasse uus 310 m pikkune kai koos ca 10 ha suuruse tagalaalaga, rekonstrueerida üle 20 km raudteed Tartu─Valga lõigul ning täielikult rekonstrueerida Kanama maanteeviadukt Harjumaal Tallinn-Pärnu-Ikla maantee (E67) ja Tallinna Ringtee ristumiskohas. Transpordiamet ehitab projekti raames uue Kanama maanteeviadukti, mis on sobiv nii tsiviil- kui militaartehnika liikluseks.
- Ajakava
Viadukt valmib 2025. aasta lõpuks.
- Toetuse summa eurodes
5 050 000 €
Viimati uuendatud 03.04.2025