Ülevaade kampaaniast
Maanteeameti tellitud küsitlusuuringu „Tähelepanematus kui turvarisk liikluses“ kohaselt kasutab 71% sõidukijuhtidest autoroolis mobiiltelefoni ning 99% neist vastab kõnedele. Roolikeerajad tegelevad sõidu ajal ka pildistamise, tekstisõnumite või sotsiaalmeedia postituste lugemisega. Probleemi tõsidusele viitab asjaolu, et tähelepanu hajutavate tegevuste tõttu juhtub Eestis iga päev 2,1 liiklusõnnetust! Sestap sätestabki Liiklusseadus § 33, et juhil on keelatud tegeleda juhtimise ajal toimingutega, mis võivad segada juhtimist või liiklusolude tajumist, sealhulgas kasutada telefoni ilma käsi vabaks jätva vahendita, sõiduki liikumise ajal hoida telefoni käes.
Maanteeamet viis 2015.a esimest korda läbi tähelepanu hajutavate tegevuste kampaania. Selle järgselt võib öelda, et elanikkonna teadlikkus ja valvsus on hakanud sel teemal tasapisi suurenema. Inimesed saavad probleemist aru, tunnistavad telefoni kasutamise mõju autoroolis, jalakäijana ja jalgrattaga sõites ning selle olulisust ohuolukordade tekkel. Nende juhtide osakaal, kes suudaksid telefoni kasutamisest juhtimise ajal täielikult loobuda, on 70%. Samas tunnetavad nad kahepoolset survet- vajadust olla (töö tõttu) alati kättesaadav versus roolis olles telefoni kasutamise ebaseaduslikkus.
Kampaania väljundid:
- Raadio- eesti-ja venekeelne
- Välimeedia
- Bussireklaamid (bussitagused)
- TV
- Sotsiaalmeedia
- Veeb- koduleht
Muud tegevused: plakatid, MA ja PPA teenindusbüroode valguskastid, kampaania sümboolika trahvikviitungitel, parkimiskellad, mobiiltelefonide ekraanipuhastajad.
Kampaania algus: 28. märts 2016
Kampaania lõpp: 24. aprill 2016
Kontaktid: Visuaalse lahenduse väljatöötamisel kasutati Soome "Kun ajat, aja“ materjale. Välimeedia-, raadio-, veebi- ja muud lahendused teostas reklaamiagentuur KalaRuudus.
Viimati uuendatud 18.01.2023