25.03 - hooaja lõpetamine ja kokkuvõte
Homsest 26.03.2024 lõppeb jäämurre Soome ja Liivi lahel.
Jäämurde kokkuvõte jäämurdehooajal 2023-2024:
- Pärnu lahel vältas jäämurre 104 päeva ja EVA.316 teostas 207 tööd ja kulutas selleks kütust 307 000 liitrit.
- Soome lahel vältas jäämurre 60 päeva ja jm Bornica kulutas selleks kütust 70 000 liitrit.
Järgmine jäämurde info uuel jäämurdehooajal.
18.03 - jääolud Pärnu lahel
Pärnu lahel on jääolukord muutunud kergemaks, jääpiir pühapäeva õhtul oli 9 NM kaugusel, jääpaksus lahel 20–35 cm ja kogu jäämass on liikuv.
Kinnisjääd Pärnu sadama muulidest on ca 3 NM.
Pärnu sadamasse suundunud ja sealt väljunud laevad eelmise nädala jooksul kuni pühapäevani jäämurdja abi ei vajanud. Pühapäeval üks ballastis laev vajas jäämurdja abi.
Sellel nädalal selgub, kas on võimalik Pärnu lahel lõpetada jäämurre või ei.
EVA-316 on täna korraline laevapere vahetus ja vajadusel jätkab jäämurdeteenuse osutamist kella 12.00, järgmine laev Pärnusse on tulemas 19.03.2024.
EVA-316 on jäämurde algusest kuni tänaseni osutanud jäämurdeteenust 205 laevale ja kulutanud kütust 303 000 liitrit.
18.03 - jääolud Soome lahel
Soome lahe tegelikku jääolukorda tänase seisuga kirjeldada ei oska, ei tea mida NE tugevad tuuled Soome kalda all oleva jääga teinud on.
Jääolukord Soome lahe idaosas selgub tänase jääkaardi saamisel.
Tänase seisga on jäämurdja Botnica teenindanud laevu 3 korda ja kulutanud kütust alates jäämurdehooaja algusest 70 000 liitrit.
Hommikuse seisuga jm Botnica 3 tunnises valmisolekus Vanasadamas ja jäämurdja Tarmo Hundipea sadamas väljakutse ootel.
11.03 - jääolud Pärnu lahel
Pärnu lahel on jääolukord muutunud kergemaks, jääpiir on 13 NM kaugusel, jääpaksus lahe läänekaldal 20-35 cm. Lahe läänekalda osas on uus jää või osaliselt vaba vesi.
Kinnisjääd Pärnu sadama muulidest on ca 6 NM. Pärnu sadamasse suunduvad ballastis laevad vajavad jäämurdja abi.
EVA-316 on jäämurde algusest kuni tänaseni osutanud jäämurdeteenust 204 laevale ja kulutanud kütust 301 500 liitrit.
11.03 - jääolud Soome lahel
Sillamäe ja Kunda piirkonnast on kogu jäämass S-kaarte tuultega liikunud Soome kalda suunas ja Eesti veeala on praegu jäävaba.
Tänase seisuga on jäämurdja Botnica teenindanud laevu 3 korda ja kulutanud kütust alates jäämurdehooaja algusest 68 000 liitrit.
Hommikuse seisuga jm Botnika 3-tunnises valmisolekus Sillamäe sadamas ja jäämurdja Tarmo Hundipea sadamas väljakutse ootel.
03.03 - jääolud Pärnu lahel
Pärnu lahel on jääolukord raske, jääpiir 13 NM kaugusel, jääpaksus kinnisjääs 25–40 cm. Jää merepoolne ots on rüsistunud 2–3 NM ulatuses ja laevad sealt ilma jäämurdja abita läbi ei lähe. Pärnu sadamat külastatavad kõik laevad nii ballastis kui lastis vajavad jäämurdja abi.
EVA-316 on jäämurde algusest kuni tänaseni osutanud jäämurdeteenust 190 laevale ja kulutanud kütust 290 500 liitrit.
03.03 - jääolud Soome lahel
Sillamäe ja Kunda piirkonnast on kogu jäämass S kaarte tuultega liikunud Soome kalda suunas ja püsib endiselt selles piirkonnas. Eesti veeala on praegu jäävaba, tuulesuuna muutudes N kaartesse võib jää tagasi liikuda Eesti veealasse.
Tänase seisga on jäämurdja Botnica teenindanud laevu 3 korda ja kulutanud kütust alates jäämurdehooaja algusest 95 000 liitrit. Hommikuse seisuga on jm Botnica 3 tunnises valmisolekus Vanasadamas ja jäämurdja Tarmo Hundipea sadamas väljakutse ootel.
26.02 - jääolud Pärnu lahel
Pärnu lahel on jääolukord raske: jääpiir on 13 NM kaugusel, jääpaksus kinnisjääs 25-45 cm. Jää merepoolne ots on rüsistunud 4 NM ulatuses ja laevad sealt ilma jäämurdja abita läbi ei lähe. Pärnu sadamat külastatavad kõik laevad nii ballastis kui lastis vajavad jäämurdja abi.
EVA-316 on jäämurde algusest kuni tänaseni osutanud jäämurdeteenust 162 laevale ja kulutanud kütust 250 500 liitrit.
26.02 - jääolud Soome lahel
Sillamäe ja Kunda piirkonnast on kogu jäämass lõunakaarte tuultega liikunud Soome kalda suunas ja Eesti veeala on praegu jäävaba, tuulesuuna muutudes põhjakaartesse liigub jää tagasi Eesti veealasse.
Tänase seisuga on jäämurdja Botnica teenindanud laevu 3 korda ja kulutanud kütust alates jäämurdehooaja algusest 68 000 liitrit. Hommikuse seisuga jm Botnika 3-tunnises valmisolekus Sillamäe sadamas ja jäämurdja Tarmo Hundipea sadamas väljakutse ootel.
19.02 - jääolud Pärnu lahel
Pärnu lahel on jääolukord väga raske: jääpiir on 15 NM kaugusel Pärnu sadama muulidest, kinnisjääd on üle 12 NM, jääpaksus kinnisjääs on 25-35 cm.
Kinnisjää merepoolne ots on tugevasti rüsistunud 2 NM ulatuses ja laevad sealt ilma jäämurdja abita läbi ei lähe. Kõik Pärnu sadamat külastatavad laevad nii ballastis kui lastis vajavad jäämurdja abi.
EVA-316 on jäämurde algusest kuni tänaseni osutanud jäämurdeteenust 142 laevale ja kulutanud kütust 224 200 liitrit.
19.02 - jääolud Soome lahel
Sillamäe ja Kunda piirkonnas on kogu jäämass liikuvuses Soome ja Eesti kalda vahel olenevalt tuule suunast, jää paksus on ca 10-25 cm.
Tänase seisuga on jäämurdja Botnica teenindanud laevu 3 korda ja kulutanud kütust 45 000 liitrit. Hommikuse seisuga on jm Botnica 3-tunnises valmisolekus Sillamäe sadamas ja jäämurdja Tarmo Hundipea sadamas väljakutse ootel.
12.02 - jääolud Pärnu lahel
Pärnu lahel on jääolukord väga raske: jääpiir on 25 NM kaugusel Pärnu sadama muulidest, kinnisjääd on üle 10 NM, jääpaksus kinnisjääs on 25-35 cm.
Kinnisjää merepoolne ots on tugevasti rüsistunud 4 NM ulatuses ja laevad sealt ilma jäämurdja abita läbi ei lähe. Kõik Pärnu sadamat külastatavad laevad nii ballastis kui lastis vajavad jäämurdja abi.
EVA-316 on jäämurde algusest kuni tänaseni osutanud jäämurdeteenust 117 laevale ja kulutanud kütust 213 200 liitrit.
12.02 - jääolud Soome lahel
Sillamäe ja Kunda piirkonnas on külmadega tekkinud jää, mille paksus on ca 10-15 cm.
Tänase seisuga on jäämurdja Botnica 3-tunnises valmiduses Sillamäe sadamas ja jäämurdja Tarmo Hundipea sadamas väljakutse ootel.
05.02 - jääolud Pärnu lahel
Pärnu lahel on jääolukord väga raske: jääpiir on 25 NM kaugusel Pärnu sadama muulidest, kinnisjääd on üle 8 NM, jääpaksus kinnisjääs on 25-35 cm. Jää merepoolne ots on tugevasti rüsistunud ja laevad sealt ilma jäämurdja abita läbi ei lähe. Pärnu sadamat külastatavad kõik laevad nii ballastis kui lastis vajavad jäämurdja abi.
EVA-316 on jäämurde algusest kuni tänaseni osutanud jäämurdeteenust 91 laevale ja kulutanud kütust 182 700 liitrit.
Pärnu sadamas on lastimise all 1 laev ja jääpiiril ootab sadamasse pääsemist 3 laeva.
EVA-316l on täna hommikul Pärnu sadamas laevapereliikmete korraline vahetus ja kütusevarude täiendamine, jäämurdeteenuse osutamist jätkatakse kell 13.00.
05.02 - jääolud Soome lahel
Sillamäe ja Kunda sadamate piirkonnast on lõunakaarte tuuled liigutanud jää Eesti kalda poolt lahe põhjapoolele ja Kunda ning Sillamäe sadamat külastavad laevad momendil jäämurdja abi ei vaja. Tuulte pöördumisel põhjakaartesse liiguvad jäämassid tagasi meie poolele ja siis on jm Botnica valmis Sillamäe sadamast paari tunni jooksul väljuma jäämurdele.
Tänase seisuga on jäämurdja Botnica 3 tunni valmiduses Sillamäe sadamas ja jäämurdja Tarmo Hundipea sadamas väljakutse ootel.
29.01 - jääolud Pärnu lahel
Nädalaga on Pärnu lahel jääolukord muutunud väga raskeks. Jääpiir on 25 NM kaugusel Pärnu sadama muulidest, kinnisjääd on üle 8 NM ning jääpaksus kinnisjääs on 25-35 cm. Jää merepoolne ots on tugevasti rüsistunud ja laevad sealt ilma jäämurdja abita läbi ei lähe. Kõik Pärnu sadamat külastatavad laevad nii ballastis kui lastis vajavad jäämurdja abi.
EVA-316 on jäämurde algusest kuni tänaseni osutanud jäämurdeteenust 67 laevale ja kulutanud kütust 125 500 liitrit. Pärnu sadamas on lastimise all veel 3 laeva, peale lastimise lõppu viib EVA-316 need laevad vabasse vette.
29.01 - jääolud Soome lahel
Sillamäe ja Kunda sadamate piirkonnast on lõunakaarte tuuled liigutanud jää Eesti kalda poolt lahe põhjapoolele: Kunda ja Sillamäe sadamat külastavad laevad momendil jäämurdja abi ei vaja. Tuulte pöördumisel põhjakaartesse liiguvad jäämassid meie poole tagasi ning siis on jm Botnica valmis Sillamäe sadamast paari tunni jooksul väljuma jäämurdele.
Tänase seisuga on jäämurdja Botnica 3 tunni valmiduses Sillamäe sadamas ja jäämurdja Tarmo Hundipea sadamas väljakutse ootel.
22.01 - jääolud Pärnu lahel
Nädalaga on Pärnu lahel jääolukord muutunud väga raskeks, kinnisjääd on üle 20 NM, jääpaksus 15-35 cm. Jää merepoolne ots on tugevasti rüsistunud ja laevad sealt isegi jäämurdja abiga läbi ei lähe. Kõik Pärnu sadamat külastatavad laevad nii ballastis kui lastis vajavad jäämurdja abi. Ilmaolude paranemist on oodata paari päeva jooksul.
EVA-316 on jäämurde algusest kuni tänaseni osutanud jäämurdeteenust 46 laevale ja kulutanud kütust 80 500 liitrit.
EVA-316l on täna, 22.01.2024 korraline laevapere vahetus ja jäämurdeteenust ei osutata ajavahemikus 06.00 -12.00. Peale tuuleolude paranemist suundub jäämurdja Pärnu lahele, kus 1 laev ootab jääs ja teine laev Pärnu sadamas, et pääseda vabasse vette sadamasse. Pärnu sadamasse on tulemas veel 3 laeva, millele on soovitatud mitte siseneda jäässe.
22.01 - jääolud Soome lahel
Lahel on tekkinud jää Sillamäe ja Kunda sadama piirkonnas. Külmadega tekkinud uut jääd on üsna palju, praeguse tugeva lõunakaare tuulega on see kandunud põhja poole, aga tuule pöördumisel põhjakaarde liigub jää tagasi lahe lõuna-osasse Eesti vetesse ja raskendab laevaliiklust Kunda ja Sillamäe sadamate piirkonnas.
Transpordiamet avab jäämurdehooaja Soome lahel Kunda ja Sillamäe sadamate piirkonnas reedel 26.01.2024 ja saadab eelnimetatud piirkonda jäämurdja Botnica.
Tänase seisuga on jäämurdja Botnica jäämurde valmiduses Vanasadamas ja jäämurdja Tarmo Hundipea sadamas.
15.01 - jääolud Pärnu lahel
Nädalaga Pärnu lahel jääolukord muutunud ei ole. Jääd on ca 20 NM ulatuses: sellest kinnisjääd 10 NM, jääpaksus 15-20 cm. Rüsijääd on praegu vähe, aga kõik Pärnu sadamat külastatavad laevad nii ballastis kui lastis vajavad jäämurdja abi.
EVA-316 on jäämurde algusest kuni tänaseni osutanud jäämurdeteenust 32 laevale ja kulutanud kütust 49 600 liitrit. EVA-316 täidab täna kell 10.00 - 13.00 kütusevarusid Pärnu sadamas ja peale kütuse võtmist jätkab laevadele jäämurdeteenuse osutamist.
15.01 - jääolud Soome lahel
Lahel on tekkinud jää Sillamäe ja Kunda sadama piirkonnas, mis veel ei sega nendes piirkondades laevaliiklust.
Soome lahel praegu jäämurret ei toimu ja jm Tarmo on jäämurdevalmiduses Hundipea sadamas ning Jm Botnica Vanasadamas.
08.01 - jääolud Pärnu lahel
Nädalaga on Pärnu lahel jääolukord muutunud tunduvalt raskemaks, kinnisjääd on ca 20 NM ulatuses, jääpaksus on 15-20 cm. Rüsijääd on praegu vähe, aga kõik Pärnu sadamat külastatavad laevad nii ballastis kui lastis vajavad jäämurdja abi.
EVA-316 on jäämurde algusest kuni tänaseni osutanud jäämurdeteenust 13 laevale ja kulutanud kütust 29 000 liitrit.
EVA-316l on täna korraline laevapere vahetus, mistõttu ei osutata jäämurdeteenust ajavahemikus 06.00 -12.00. Peale seda suundub jäämurdja pärnu lahele, kus 1 laev ootab jääs, et pääseda Pärnu sadamasse.
08.01 - jääolud Soome lahel
Lahel on tekkinud jää Sillamäe ja Kunda sadama piirkonnas, mis veel ei sega nendes piirkondades laevaliiklust.
Soome lahel praegu jäämurret ei toimu: jm Tarmo on jäämurdevalmiduses Hundipea sadamas ja Jm Botnica Vanasadamas.
02.01 - jääolud Pärnu lahel
01.01 Satfotolt on näha, et kogu olemasolev jäämass on idakaare tuulega liikunud Sorgu saare suunas ja ei sega oluliselt laevaliiklust lahel. Eilsete ja tänaöiste miinuskraadidega on tekkinud arvatavasti uut jääd, aga kui palju ja millises ulatuses ei oska momendil määratleda.
EVA-316 on jäämurde algusest kuni tänaseni osutanud jäämurdeteenust kolmele laevale ja kulutanud kütust 12 000 liitrit.
Soome lahel praegu jäämurret ei toimu ja jm Tarmo on jäämurdevalmiduses Hundipea sadamas ja Jm Botnica Vanasadamas.
27.12 - jäämurdeinfo
Jääolud Pärnu lahel on samad millised olid eelmises infos, nädalaga jääd juurde tekkiinud ei ole (temperatuur on kogu nädala kõikunud plusskraadide ja paari miinuskraadi vahel). Jääd on Pärnu sadama muulidest mere poole ca 8 NM, jää paksus varieerub 5-10 cm. Kogu jäämass on liikuv olenevalt tuule suunast. Rüsi ja ladejääd tekkinud ei ole, seni on laevad pääsenud sadamasse ja sealt välja ilma jäämurdja abita.
Kõik sadamat külastanud laevad on olnud tugeva jääklassi ja peamasina võimsusega üle 2000 kW.
EVA-316 ei ole olnud jäämurde alguset kuni tänaseni vajadust jäämurdeteenust osutada, momendil ootab jäämurdja Pärnu sadamas järgmisi sadamasse saabuvaid laeva. EVA-316 jälgib laevade liikumist radarite ja AIS järgi, kui tekib abistamise vajadus, siis väljub koheselt merele.
Jäämurde algusest on kulutatud kütust 8620 liitrit.
Soome lahel praegu jääd tekkinud ei ole ja jm Tarmo on jäämurdevalmiduses Hundipea sadamas ja alates 20.12.2023 on jm Bornica Transpordiameti kasutuses. Jm Botnica asub jäämurde ootel Vanasadamas.
Järgmine jäämurde info 02.01.2024
13.12.2023 alustasime Pärnu lahel jäämurdega
EVA-316 jõudis jäämurde piirkonda 13.12. kell 14.00 ja teostas Kihnu saare ümbruses mõne poi vahetuse ja võttis välja talvetingustes mittevajalikud toodrid.
Jääolud Pärnu lahel:
- Jääd on Pärnu sadama muulidest mere poole ca 8 NM, jää paksus varieerub 5-10 cm. Kogu jäämass on liikuv olenevalt tuule suunast.
- Rüsi ja ladejääd tekkinud ei ole, seni on laevad pääsenud sadamasse ja sealt välja ilma jäämurdja abita.
- Kõik sadamat külastanud laevad on olnud tugeva jääklassi ja peamasina võimsusega üle 2000 kW.
EVA-316 ei ole olnud jäämurde alguset kuni tänaseni vajadust jäämurdeteenust osutada, momendil ootab jäämurdja Pärnu sadamas järgmisi sadamasse saabuvaid laeva. EVA-316 jälgib laevade liikumist radarite ja AIS järgi, kui tekib abistamise vajadus, siis väljub koheselt merele.
Jäämurde algusest on kulutatud kütust 7920 liitrit.
Järgmised laevad saabuvad Pärnu sadamasse 19.12.2023.
Järgmine jäämurde info 25.12.2023
12.12.2023 Pärnu lahel alustatakse jäämurdmisega
Kolmapäeval, 13. detsembril alustatakse Pärnu ja Liivi lahel jäämurdetöödega ning Pärnu sadamat külastavatele laevadele hakkavad kehtima lisanõuded.
20.03 – jääolud Pärnu lahel, hooaja lõpetamine
Pärnu lahel liiguvad laevad sadamasse ja välja merele ilma jäämurdja abita. Sadama piirkonda on jäänud natuke hulpivat jääd, mis ei sega laevade liikumist.
Jäämurdja EVA-316 on hetkel Pärnu sadamas laevapere korralises vahetuses. Suure tõenäosusega lõpeb hooajaline jäämurre Pärnu lahel alates 21. märtsist 2023. aastal.
EVA-316 on jäämurde algusest teenindanud laevu 136 korral ja jäämurde algusest on kulunud kütust 146 000 liitrit.
Jääolukord Pärnu lahel 17. märtsil 2023.
Jäämurdeperiood lõppes Pärnu lahel alates 21.03.2023. Jätkame postitustega järgmisel hooajal.
20.03 – jääolud Soome lahel
Soome lahe idapiirkonnas muutus jääolukord lõuna- ja edelatuultega meile soodsaks. Jää on liikunud põhja poole ja ei sega Sillamäe sadamat külastavaid laevu.
Jäämurdja Botnica on teenindanud alates 03.03.2023 laevu kümme korda ja kulutanud kütust 100 000 liitrit. Laev on Sillamäe sadamas jäämurde valmisolekus. Jäämurdja Tarmo on valmisolekus Hundipea sadamas.
Jääolukord Soome lahe ida osas 17. märtsil 2023
Praeguseks on olukord Sillamäel ja Pärnu lahel muutunud tõenäoliselt veel paremaks, kuna temperatuur on püsinud plussis ja sadanud on vihma.
Jäämurdeperiood lõpeb Soome lahel alates 29.03.2023.
13.03 – jääolud Pärnu lahel
Pärnu lahel on tekkinud uus jää. Jääpiir sadama muulidest on umbes seitse meremiili mere poole. Laevad liiguvad sadamasse ja välja merele ilma jäämurdja abita.
Jäämurdja EVA-316 on Pärnu sadamas laevade teenindamise ootel. Laev on jäämurde algusest teenindanud laevu 130 korral ja kulutanud kütust 136 000 liitrit.
Pärnu laht
13.03 – jääolud Soome lahel
Soome lahe Ida piirkonnas muutus jääolukord kirde- ja loodetuultega raskeks. Jäämurdega alustati 2. märtsil 2023. aastal. Jääd on Sillamäe sadama piirkonnas umbes 25 meremiili ulatuses. Pühapäeval olid laevade abistamisel kaugused kuni 25 meremiili.
Jäämurdja Botnica on teenindanud alates 03.03.2023 laevu kaheksa korda ja kulutanud kütust 64 000 liitrit. Laev on Sillamäe sadamas saabuvate laevade ootel.
Jäämurdja Tarmo on valmisolekus Hundipea sadamas.
Jääolud Sillamäel
06.03 – jääolud Pärnu lahel
Kogu jäämass Pärnu lahel on lahe idakaldas. Eelmisel nädalal oli laevatee kuni sadamani jäävaba ja laevad jäämurdja abi ei vajanud.
Jäämurdja EVA-316 on Pärnu sadamas laevade teenindamise ootel. Laev on jäämurde algusest teenindanud laevu 130 korral ja kulutanud kütust 134 000 liitrit.
06.03 – jääolud Soome lahel
Soome lahe idapiirkonnas muutus jääolukord kirde- ja loodetuultega raskeks. Alustasime jäämurret 2. märtsil. Jääd on Sillamäe sadama piirkonnas umbes kuue meremiili ulatuses.
Jäämurdja Botnica on teenindanud alates 03.03.2023 laevu neli korda ja kulutanud kütust 25 000 liitrit.
Jäämurdja Botnica on Sillamäe sadamas saabuvate laevade ootel. Jäämurdja Tarmo on valmisolekus Hundipea sadamas.
27.02 – jääolud Pärnu lahel
Kogu jäämass Pärnu lahel triivib tuulte mõjul. Põhjakaare tuulte mõjul on kogu jäämass triivinud umbes seitse meremiili Pärnu sadama muulidest mere poole. Suurem ja raskesti läbitav jäämass on Sorgu saare piirkonnas 2-2,5 meremiili ulatuses. Selles piirkonnas vajavad alla 2000 kW peamasinaga laevad jäämurdja abi.
Jäämurdja EVA-316 on Pärnu sadamas laevade teenindamise ootel.
EVA-316 on jäämurde algusest teenindanud laevu 129 korral ja jäämurde algusest on kulunud kütust 132 000 liitrit.
Soome lahel jäämurde vajadust ei ole. Jäämurdja Tarmo on valmisolekus Hundipea sadamas ja jäämurdja Botnica Vanasadamas.
20.02 – jääolud Pärnu lahel
Jääd Pärnu lahes on hetkel vähe, läänekaarte tuulte mõjul on kogu jäämass triivinud lahe kirde ossa. Kogu jäämass on liikuv sõltuvalt tuule suunast. Juhul kui tuuled pöörduvad kirde- või idasuunda, siis liigub jäämass laevateele ja Pärnu sadamat külastavad laevad vajavad jäämurdja abi
Jäämurdja EVA-316 on 20.02 Pärnu sadamas laevapere korralises vahetuses ja jätkab jäämurdeteenuse osutamist alates kl 12.
EVA-316 on jäämurde algusest teenindanud laevu 120 korral ja jäämurde algusest on kulunud kütust 123 000 liitrit.
Soome lahel esialgu jäämurde vajadust ei ole. Jäämurdja Tarmo on valmisolekus Hundipea sadamas ja jäämurdja Botnica Vanasadamas.
13.02 – jääolud Pärnu lahel
Jääpiir Pärnu lahes on 4,5 meremiili sadama muulidest mere poole. Kogu jäämass on liikuv sõltuvalt tuule suunast. Ballastis laevad, millistel on alla 2000 kW võimsusega peamasinad, vajavad sadamasse sisenemisel jäämurdja abi.
Jäämurdja EVA-316 on Pärnu sadamas laevade ootel. EVA-316 on jäämurde algusest teenindanud laevu 111 korral ja Jäämurde algusest on kulunud kütust 117 000 liitrit.
Soome lahel esialgu jäämurde vajadust ei ole. Jäämurdja Tarmo on valmisolekus Hundipea sadamas ja jäämurdja Botnica Vanasadamas.
05.02 – jääolud Pärnu lahel
Eelmisel nädalal ülekaalus olnud põhjakaarte tuulte tõttu on suurem osa jäämassist lahest välja triivinud ja asub Kihnu saare ning Häädemeeste vahelisel merealal. Osa jäämassist uppus eelmise nädala vihmade ja plusskraadide toimel. Täpsemat ülevaadet ei ole praegu võimalik anda.
Jäämurdja EVA-316 on 05.02 Pärnu sadamas laevapereliikmete korralises vahetuses ja jätkab vajadusel jäämurdeteenuse osutamist alates kl 12.
EVA-316 on jäämurde algusest teenindanud laevu 100 korral. Jäämurde algusest on kulunud kütust 110 000 liitrit.
Soome lahel esialgu jäämurde vajadust ei ole. Jäämurdja Tarmo on valmisolekus Hundipea sadamas ja jäämurdja Botnica Vanasadamas.
30.01 – jääolud Pärnu lahel
Jääd on Pärnu sadama muulidest mere poole umbes 8 meremiili. Jää paksus varieerub 10–20 cm ulatuses. Merepoolses osas on jää osaliselt rüsistunud ja raskesti läbitav nii lastis kui ka ballastis laevadele. Kõik Pärnu sadamasse sisenevad ja sealt väljuvad laevad vajavad jäämurdja abi.
Jäämurdja EVA-316 on 30.01 Pärnu sadamas väljuva laeva ootel.
EVA-316 on jäämurde algusest teenindanud laevu 86 korral. Jäämurde algusest on kulunud kütust 100 000 liitrit.
Soome lahel esialgu jäämurde vajadust ei ole. Jäämurdja Tarmo on valmisolekus Hundipea sadamas ja jäämurdja Botnica Vanasadamas.
23.01 – jääolud Pärnu lahel
Jääd on Pärnu sadama muulidest mere poole umbes 18 meremiili. Jää paksus varieerub 7–20 cm ulatuses. Merepoolses osas on jää osaliselt rüsistunud ja raskesti läbitav nii lastis kui ka ballastis laevadele. Rüsistunud osa jälge ei hoia ja kõik Pärnu sadamasse sisenevad ja sealt väljuvad laevad vajavad jäämurdja abi.
Esmaspäeval, 23. jaanuaril on jäämurdja EVA-316 korraline laevapere vahetus. Järgmised laevad peaksid Pärnu sadamasse graafiku järgi saabuma 24. jaanuari hommikul.
EVA-316 on jäämurde algusest teenindanud laevu 60 korral. Jäämurde algusest on kulunud kütust 75 000 liitrit.
Soome lahel esialgu jäämurde vajadust ei ole. Jäämurdja Tarmo on valmisolekus Hundipea sadamas ja jäämurdja Botnica Vanasadamas.
16.01 – jääolud Pärnu lahel
Jääd on Pärnu sadama muulidest mere poole umbes 8,5 meremiili. Jää paksus varieerub 10–20 cm ulatuses. Merepoolses osas on jää osaliselt rüsistunud ja jälge ei hoia. Rüsistunud osas on Pärnu sadamasse saabuvatel ja sealt väljuvatel ballastis laevadel probleeme ja vajavad jäämurdja abi.
EVA-316 on Pärnu sadamas valmis laevadele abi osutama. Laev on jäämurde algusest teenindanud laevu 48 korral. Jäämurde algusest on kulunud kütust 63 000 liitrit.
Soome lahel esialgu jäämurde vajadust ei ole. Jäämurdja Tarmo on valmisolekus Hundipea sadamas ja jäämurdja Botnica Vanasadamas.
09.01 – jääolud Pärnu lahel
Jääd on Pärnu sadama muulidest mere poole umbes 13,5 meremiili. Jää paksus varieerub 10–20 cm ulatuses. Pärnu sadama ankruplatsi piirkonnas ja merepoolses osas on jää osaliselt rüsistunud. Rüsistunud osas on Pärnu sadamasse saabuvatel ja sealt väljuvatel laevadel probleeme ning nad vajavad jäämurdja abi.
EVA-316 on Pärnu sadamas laevapere korralises vahetuses. Laevadele jäämurdeteenuse osutamine jätkub 9. jaanuaril kl 12. Laev on jäämurde algusest teenindanud laevu 35 korral. Jäämurde algusest on kulunud kütust 47 500 liitrit.
Soome lahel esialgu jäämurde vajadust ei ole. Jäämurdja Tarmo on valmisolekus Hundipea sadamas ja jäämurdja Botnica Vanasadamas.
02.01.2023 – Jääolud Pärnu lahel
Jääd on Pärnu sadama muulidest mere poole umbes 9,5 meremiili. Jää paksus varieerub 10–20 cm ulatuses ja Pärnu sadama ankruplatsi piirkonnas on jää osaliselt rüsistunud. Rüsistunud osas on Pärnu sadamasse saabuvatel ja sealt väljuvatel laevadel probleeme ning nad vajavad jäämurdja abi.
EVA-316 ootab Pärnu sadamas sadamast väljuvaid laevu ja peaks väljuma 02.01 õhtul. Laev on jäämurde algusest teenindanud laevu 25 korral. Jäämurde algusest on kulunud kütust 32 000 liitrit.
Soome lahel esialgu jäämurde vajadust ei ole. Jäämurdja Tarmo on valmisolekus Hundipea sadamas ja jäämurdja Botnica Vanasadamas.
26.12 – jääolud Pärnu lahel
Jääd on Pärnu sadama muulidest mere poole umbes 7 meremiili. Jää paksus varieerub 5–15 cm ja Pärnu sadama ankruplatsi piirkonnas on jää osaliselt rüsistunud. Rüsistunud osas on väiksema peamasina võimsusega laevadel iseseisvalt sadamasse sisenemisel ja sealt väljumisel probleeme ning nad vajavad jäämurdja abi.
EVA-316 ootab Pärnu sadamas sadamast väljuvat laeva, mis peaks väljuma 27.12 õhtul. Laev on jäämurde algusest teenindanud laevu 15 korral. Jäämurde algusest on kulunud kütust 17 200 liitrit.
Soome lahel esialgu jäämurde vajadust ei ole. Jäämurdja Tarmo on valmisolekus Hundipea sadamas ja jäämurdja Botnica Vanasadamas.
14.12.2022 – Pärnu lahel alustatakse jäämurdmisega
Neljapäeval, 15. detsembril alustatakse Pärnu ja Liivi lahel jäämurdetöödega ja Pärnu sadamat külastavatele laevadele hakkavad kehtima lisanõuded.
04.04.2022 – jäämurde hooaeg sai läbi, kokkuvõte hooajast
Alates 30.03.2022 Pärnu sadamat külastanud laevad enam jäämurdja abi ei vajanud.
Jäämurdja EVA-316 teenindas alates 10. detsembrist 2021. aastal kuni 5. aprillini 2022. aastal kestnud hooajal laevu 216 korral. Eelmisel nädalal oli kuus jäämurde tööd. Laev kulutas hooaja jooksul kütust 343 000 liitrit.
Soome lahel Eesti vetes jäämurde vajadust ei olnud, sest domineerisid soodsad lõunakaare tuuled. Jäämurdja Tarmo seisis Hundipea sadamas ja jäämurdja Botnica Vanasadamas.
Jagame infot taas järgmisel jäämurde hooajal.
28.03 – jääolukord Pärnu lahel
Jääpiir Pärnu lahel on umbes nelja meremiili kaugusel Pärnu sadama muulidest. Jää paksus on 10–20 cm. Kogu jäämass Pärnu lahel on liikuv olenevalt tuule suunast. Alla 2000 kW peamasinaga laevad vajavad Pärnu sadamasse sisenemiseks ja sealt väljumiseks osaliselt jäämurdja abi.
Jäämurdja EVA-316 on teenindanud jäämurde algusest (10.12.2021) kuni 28. märtsini laevu 210 korral. Eelmisel nädalal oli 11 jäämurde tööd. Laev on hooaja jooksul kulutanud kütust kokku 337 000 liitrit.
Jäämurdja on Pärnu sadamas ühe saabuva ja kahe sadamast väljuva laeva ootel.
Soome lahel Eesti vetes jäämurde vajadust ei ole. Jäämurdja Tarmo on jäämurdevalmiduses Hundipea sadamas ja jäämurdja Botnica Vanasadamas.
21.03 – jääolukord Pärnu lahel
Jääpiir Pärnu lahel on umbes 12 meremiili kaugusel Pärnu sadama muulidest. Jää paksus on 10–20 cm. Kogu jäämass Pärnu lahel on liikuv. Laevad vajavad Pärnu sadamasse sisenemiseks ja sealt väljumiseks osaliselt jäämurdja abi.
Jäämurdja EVA-316 on teenindanud jäämurde algusest (10.12.2021) kuni 14. märtsini laevu 199 korral. Eelmisel nädalal oli 7 jäämurde tööd. Laev on hooaja jooksul kulutanud kütust kokku 323 000 liitrit.
Jäämurdja on Pärnu sadamas korralises laevapere vahetuses ja laevadele jäämurde teenuse osutamise ootel.
Soome lahel Eesti vetes jäämurde vajadust veel ei ole. Jäämurdja Tarmo on jäämurdevalmiduses Hundipea sadamas ja jäämurdja Botnica Vanasadamas.
Pärnu laht 20.03.2022
Soome laht 20.03.2022
14.03 – jääolukord Pärnu lahel
Jääpiir Pärnu lahel on umbes 12 meremiili kaugusel Pärnu sadama muulidest. Jää paksus on 10–20 cm. Kogu jäämass Pärnu lahel on liikuv. Laevad vajavad Pärnu sadamasse sisenemiseks ja sealt väljumiseks osaliselt jäämurdja abi.
Jäämurdja EVA-316 on teenindanud jäämurde algusest (10.12.2021) kuni 14. märtsini laevu 192 korral. Eelmisel nädalal oli 18 jäämurde tööd. Laev on hooaja jooksul kulutanud kütust kokku 315 000 liitrit.
Jäämurdja on laevadele jäämurde teenuse osutamise ootel.
Soome lahel Eesti vetes jäämurde vajadust veel ei ole. Jäämurdja Tarmo on jäämurdevalmiduses Hundipea sadamas ja jäämurdja Botnica Vanasadamas.
Pärnu laht 12. märtsil.
Soome laht 13. märtsil.
07.03 – jääolukord Pärnu lahel
Jääpiir Pärnu lahel on umbes 12 meremiili kaugusel Pärnu sadama muulidest. Jää paksus on 10–25 cm. Kogu jäämass Pärnu lahel on liikuv ja jälge ei hoia. Jäämassi keskosa on tugevalt rüsistunud. Kõik laevad vajavad Pärnu sadamasse sisenemiseks ja sealt väljumiseks jäämurdja abi.
Jäämurdja EVA-316 on teenindanud jäämurde algusest (10.12.2021) kuni 7. märtsini laevu 174 korral. Eelmisel nädalal oli 15 jäämurde tööd. Laev on hooaja jooksul kulutanud kütust kokku 295 000 liitrit.
Jäämurdja on Pärnu sadamas korralises tehnilises teeninduses (peamasinate õlivahetus) ja korralises laevapere vahetuses. EVA-316 jätkab laevadele jäämurde teenuse osutamist 7. märtsil kell 22.
Soome lahel Eesti vetes puhuvad soodsad lõunakaare tuuled ja jäämurde vajadust seal veel ei ole. Jäämurdja Tarmo on jäämurdevalmiduses Hundipea sadamas ja jäämurdja Botnica Vanasadamas.
28.02 – jääolukord Pärnu lahel
Jääpiir Pärnu lahel on umbes 13 meremiili kaugusel Pärnu sadama muulidest. Jää paksus on 10–25 cm. Kogu jäämass Pärnu lahel on liikuv ja jälge ei hoia. Jäämassi keskosa on tugevalt rüsistunud. Kõik laevad vajavad Pärnu sadamasse sisenemiseks ja sealt väljumiseks jäämurdja abi.
Jäämurdja EVA-316 on teenindanud jäämurde algusest (10.12.2021) kuni 28. veebruarini laevu 159 korral. Eelmisel nädalal oli 11 jäämurde tööd. Laev on hooaja jooksul kulutanud kütust kokku 259 000 liitrit. Jäämurdja on Pärnu sadamast väljuva laeva ootel.
Soome lahel Eesti vetes puhuvad soodsad lõunakaare tuuled ja jäämurde vajadust seal veel ei ole. Jäämurdja Tarmo on jäämurdevalmiduses Hundipea sadamas ja jäämurdja Botnica Vanasadamas.
21.02 – jääolukord Pärnu lahel
Jääpiir Pärnu lahel on Kihnu saare juures. Jää paksus on 15–25 cm. Kogu jäämass Pärnu lahel on liikuv ja jälge ei hoia. Jäämassi merepoolne osa on tugevalt rüsistunud. Kõik laevad vajavad Pärnu sadamasse sisenemiseks ja sealt väljumiseks jäämurdja abi.
Jäämurdja EVA-316 on teenindanud jäämurde algusest (10.12.2021) kuni 21. veebruarini laevu 148 korral. Eelmisel nädalal oli 19 jäämurde tööd. Laev on hooaja jooksul kulutanud kütust kokku 229 000 liitrit. Jäämurdja on Pärnu sadamas korralises laevapere vahetuses ja jätkab 21. veebruaril kell 12 jäämurdeteenuse osutamist laevadele.
Soome lahel Eesti vetes puhuvad soodsad lõunakaare tuuled ja jäämurde vajadust seal veel ei ole. Jäämurdja Tarmo on jäämurdevalmiduses Hundipea sadamas ja jäämurdja Botnica Vanasadamas.
14.02 – jääolukord Pärnu lahel
Jääpiir Pärnu lahel on Kihnu saare juures. Jää paksus on 15–25 cm. Kogu jäämass Pärnu lahel on liikuv ja jälge ei hoia. Jäämassi merepoolne osa on tugevalt rüsistunud. Kõik laevad vajavad Pärnu sadamasse sisenemiseks ja sealt väljumiseks jäämurdja abi.
Jäämurdja EVA-316 on teenindanud jäämurde algusest (10.12.2021) kuni 14. veebruarini laevu 129 korral. Eelmisel nädalal oli 16 jäämurde tööd. Laev on hooaja jooksul kulutanud kütust kokku 199 000 liitrit.
Soome lahel Eesti vetes puhuvad soodsad lõunakaare tuuled ja jäämurde vajadust seal veel ei ole. Jäämurdja Tarmo on jäämurdevalmiduses Hundipea sadamas ja jäämurdja Botnica Vanasadamas.
Pärnu laht 11. veebruaril 2022.
Soome laht 11. veebruaril 2022.
07.02 – jääolukord Pärnu lahel
Jääpiir Pärnu lahel on Kihnu saare juures ja jää paksus on 15–25 cm. Kogu jäämass Pärnu lahel on liikuv ja jälge ei hoia. Jäämassi merepoolne osa on tugevalt rüsistunud. Kõik laevad vajavad Pärnu sadamasse sisenemiseks ja sealt väljumiseks jäämurdja abi.
Jäämurdja EVA-316 on teenindanud jäämurde algusest (10.12.2021) kuni 7. veebruarini laevu 113 korral. Eelmisel nädalal oli 22 jäämurde tööd. Laev on hooaja jooksul kulutanud kütust kokku 178 000 liitrit. Jäämurdja on Pärnu sadamas korralises laevapere vahetuses. Esmaspäeval, 7. veebruaril kell 12 jätkab EVA-316 jäämurdeteenuse osutamist laevadele.
Soome lahel Eesti vetes puhuvad soodsad lõunakaare tuuled ja jäämurde vajadust seal veel ei ole. Jäämurdja Tarmo on jäämurdevalmiduses Hundipea sadamas ja jäämurdja Botnica Vanasadamas. Tuulte pöördumisel põhjakaarde tekib tõenäoliselt vajadus jäämurde alustamiseks Sillamäe ja Kunda sadama piirkonnas.
31.01 – jääolukord Pärnu lahel
Jääpiir Pärnu lahel on Kihnu saare juures. Jää paksus on 15–25 cm. Kogu jäämass Pärnu lahel on liikuv ja jälge ei hoia. Jäämassi merepoolne osa on tugevalt rüsistunud. Kõik laevad vajavad Pärnu sadamasse sisenemiseks ja sealt väljumiseks jäämurdja abi.
Jäämurdja EVA-316 on teenindanud jäämurde algusest (10.12.2021) kuni 31. jaanuarini laevu 91 korral. Eelmisel nädalal oli 14 jäämurdetööd. Laev on kütust kulutanud 141 000 liitrit. Jäämurdja on Pärnu sadamas saabuvate laevade ootel.
Soome lahel Eesti vetes jäämurde vajadust veel ei ole. Jäämurdja Tarmo on jäämurdevalmiduses Hundipea sadamas ja jäämurdja Botnica Vanasadamas.
24.01 – jääolukord Pärnu lahel
Jääpiir Pärnu lahel on Kihnu saare juures. Jää paksus on 15–25 cm. Kogu jäämass Pärnu lahel on liikuv ja jälge ei hoia. Jäämassi merepoolne osa on tugevalt rüsistunud. Kõik laevad vajavad Pärnu sadamasse sisenemiseks ja sealt väljumiseks jäämurdja abi.
Jäämurdja EVA-316 on teenindanud jäämurde algusest (10.12.2021) kuni 24. jaanuarini laevu 77 korral. Eelmisel nädalal toimus neli jäämurdetööd ja kulutanud kütust 119 000 liitrit. Jäämurdja EVA-316 Pärnu sadamas laevapere korralises vahetusel ja väljub jäämurdele 24. jaanuaril pärast kl 12.
Soome lahel Eesti vetes jäämurde vajadust veel ei ole. Jäämurdja Tarmo jäämurdevalmiduses Hundipea sadamas ja jäämurdja Botnica Vanasadamas.
17.01 – jääolukord Pärnu lahel
Jääpiir Pärnu lahel asub Kihnu saare juures. Jää paksus on 15–25 cm. Kogu jäämass Pärnu lahel on liikuv ja jälge ei hoia. Jäämassi merepoolne osa on tugevalt rüsistunud kolme miili ulatuses. Sorgu saare piirkonnas on jää kohati ladestunud. Kõik laevad vajavad Pärnu sadamasse sisenemiseks ja sealt väljumiseks jäämurdja abi.
Jäämurdja EVA-316 on teenindanud jäämurde algusest algusest (10.12.2021) kuni 17. jaanuarini laevu 73 korral. Eelmisel nädalal toimus 19 jäämurdetööd. Jäämurdja on hooaja jooksul kulutanud kütust kokku 112 000 liitrit. Laev asub Pärnu sadamas väljuvate laevade ootel.
Soome lahel Eesti vetes jäämurret ei toimu. Jäämurdja Tarmo on jäämurdevalmiduses Hundipea sadamas ja jäämurdja Botnica Vanasadamas.
10.01 – jääolukord Pärnu lahel
Jääpiir Pärnu lahel asub Kihnu saare juures. Jää paksus on 15–25 cm. Kogu jäämass Pärnu lahel on liikuv ja jälge ei hoia. Jäämassi merepoolne osa on tugevalt rüsistunud kolme miili ulatuses, Sorgu saare piirkonnas kohati ladestunud.
Kõik laevad vajavad Pärnu sadamasse sisenemiseks ja sealt väljumiseks jäämurdja abi.
Jäämurdja EVA-316 on teenindanud jäämurde algusest (10.12.2021) kuni 9. jaanuarini laevu 54 korral (eelmisel nädalal 16 jäämurdetööd) ja kulutanud kütust 86 000 liitrit.
Jäämurdja EVA-316 on Pärnu sadamas laevapere korralises vahetuses ja väljub sadamast jäämurdele 10. jaanuaril kl 12.
Soome lahel Eesti vetes jäämurret ei toimu. Jäämurdja Tarmo on jäämurdevalmiduses Hundipea sadamas ja jäämurdja Botnica Vanasadamas.
03.01 – jääolukord Pärnu lahel
Jääpiir Pärnu lahel on Kihnu saare juures ja jää paksus on 15–25 cm. Kogu jäämass lahel on liikuv ja jälge ei hoia. Jäämassi merepoolne osa on tugevalt rüsistunud kolme miili ulatuses ja Sorgu saare piirkonnas kohati ladestunud.
Kõik laevad vajavad Pärnu sadamasse sisenemiseks ja sealt väljumiseks jäämurdja abi.
Jäämurdja EVA-316 on teenindanud jäämurde algusest (10.12.2021) kuni tänavu 02. jaanuarini laevu 38 korral (eelmisel nädalal oli 15 jäämurdetööd) ja kulutanud kütust 58 000 liitrit.
EVA-316 on praegu Pärnu sadamas sadamast väljuva laeva ootel.
Soome lahel Eesti vetes jäämurret ei toimu. Jäämurdja Tarmo on jäämurdevalmiduses Hundipea sadamas ja jäämurdja Botnica Vanasadamas.
27.12 – jääolukord Pärnu lahel
Jääpiir Pärnu lahel asub Kihnu saare juures ja jää paksus on 5–20 cm.
Kogu jäämass Pärnu lahel on liikuv ja ei hoia jälge. Jäämassi merepoolne osa on kergelt rüsistunud ja Sorgu saare piirkonnas kohati ladestunud.
Alla 2000 kW peamasina võimsusega laevad ballastis vajavad Pärnu sadamasse sisenemiseks jäämurdja abi.
Jäämurdja EVA-316 on teenindanud sel hooajal alates 10. detsembrist kuni 27. detsembrini laevu 23 korral (eelmisel nädalal oli kaheksa jäämurdetööd) ja kulutanud kütust 25 000 liitrit.
27. detsembril on jäämurdja EVA-316 Pärnu sadamas korralises laevapere vahetuses ja jätkab alates kl 12 jäämurdeteenuse osutamist. Pärnu sadamas on lastimise all neli laeva.
Soome lahel Eesti vetes jäämurret ei toimu. Jäämurdja Tarmo on jäämurdevalmiduses Hundipea sadamas ja Botnica Vanasadamas.
20.12 – jääolukord Pärnu lahel
Eelmisel nädalal oli ilm vihmane ja plusskraadides. Jää osaliselt vettis, uppus või kandus tugevate põhjakaarte tuultega lahest välja. Lahes on jääd praegu üsna vähe. Ilmaennustuse järgi on alanud nädalal oodata miinuskraade ja see soodustab jää tekkimist.
Jäämurdja EVA-316 on teenindanud jäämurde algusest 10.–20.12.2021 laevu 15 korral (eelmisel nädalal oli seitse jäämurdetööd) ja kulutanud kütust 15 300 liitrit.
EVA-316 seisab praegu Pärnu sadamas jäämurde ootel. Sadamas on üks laev lastimise all. Alates 20. detsembrist on Transpordiameti kasutuses ka jäämurdja Botnica, mis seisab Vanasadamas jäämurdele väljumise valmiduses Soome lahele. Jäämurdja Tarmo seisab Hundipea sadamas.
14.12 – Jäämurdja on Pärnu lahel abistanud kaheksat laeva
EVA-316 on alates jäämurdehooaja algusest teenindanud Pärnu lahel laevu kaheksal korral.
09.12.2021 – Pärnu lahel alustatakse jäämurdmisega
Transpordiameti mitmeotstarbeline laev EVA-316 väljus sadamast ning alustas 10. detsembrist Pärnu ja Liivi lahel jäämurdetöödega.
Seotud viited
Viimati uuendatud 25.03.2024