Eesti lennunduse ajaloost

Lühiülevaade Eesti tsiviillennunduse ajaloost kuni 2000ndateni.
  • 1921. aastal  asutati Eesti õhusõidu aktsiaselts Aeronaut.
  • Alustati regulaarlendudega liinil Tallinn – Stockholm (käitaja Rootsi õhusõiduselts)
  • 1922. aastal loodi Teedeministeeriumis õhuasjanduse inspektsioon.
  • 1922. aastal ehitas Aeronaut Lasnamäele suure raudbetoonangaari.
  • 1923. aasta 9. veebruaril alustas Aeronaut talviseid postilende Soome.
  • 1923. aasta 11. veebruaril alustas Soome Aero OY lennuliiklust Helsingi ja Tallinna vahel.
  • 1923. aasta 7. mail alustas Aeronaut igapäevaseid reise Tallinna-Riia-Köningsbergi liinil.
  • 1924. aastal ehitas Aeronaut Tallinna sadamasse vesilennukite angaari.
  • 1932. aasta 2. juulil sooritasid kuus esimest Eesti eralendurit lennueksami Tallinna Õhuasjanduse Ühingu mootorlennu kursustel.
  • 1932. aast. 10. juulil avati Sakalamaa 1. lennupäeval Viljandi lennuväli.
  • 1932. aasta 17. augustil avas Poola lennukompanii LOT Tallinna-Riia-Varssavi lennuliini.
  • 1934. aasta mais valmis esimene Eestis konstrueeritud õppelennuk ES-ENN.
  • 1935. aasta 13. detsembril sai esimene eestlanna Inna Rostfeldt lendurikutse Eestis.
  • 1936. aastal jõustus õhusõiduseadus.
  • 1934. aasta 2. mail avati Ülemiste tsiviillennuväli.
  • 1939. aastal asutati Eesti Lennuliinide aktsiaselts AGO.
  • 1940. aastal natsionaliseeriti Tallinna Lennujaama ja AGO varad.
  • 1944. aastal moodustati Tsiviilõhulaevastiku Eesti Lennugrupp.
  • 1962. aastal toimus esimene reis reaktiivlennukiga (Tu-124).
  • 1990. aastal asutati Lennuamet.
  • Nõo Keskkoolis alustati lendurite koolitusega.
  • 1991. aastal moodustati Aerofloti Eesti filiaalist RAS Estonian Air.
  • 1992. aastal sai Eesti Rahvusvahelise Tsiviillennunduse Organisatsiooni (ICAO) 166.  liikmeks.
  • RE Estonian Air jagunes kaheks: AS Estonian Air ja Eesti Lennujaamad.
  • 1993. aastal jõustus esimene taasiseseisvumisjärgne lennundusseadus.
  • 1993. aasta 13.aprillil asutati Tartu Lennukolledž.
  • 1994. aastal kehtestati Eesti õhuruumis ICAO standarditele vastavad lennureeglid.
  • 1995. aastal sai Eesti Euroopa Tsiviillennunduse konverentsi (ECAC) 33. liikmeks.
  • Estonian Air sai esimese Boeing 737-500.
  • 1998. aastal külastas Eestit ICAO president.
  • Läbirääkimised Euroopa Komisjoniga Euroopa ühtsest lennupiirkonnast.
  • 1999. aastal jõustus uus lennundusseadus.
  • Eesti sai Euroopa Ühinenud Lennuametite (JAA) kandidaatliikmeks.
  • 1999. aastal renoveeriti Tallinna Lennujaama reisijate terminal.
  • 1999. aasta oktoobris andis Tartu Lennukolledž välja uue Eesti Vabariigi esimesed kopteripiloodi tunnistused.
  • 1999. aasta detsembris valmis Eesti riikliku lennunduse arengukava projekt.
Aeronaudi angaar

Viimati uuendatud 03.05.2023