Euroopa Liidu toetusega projektid

Lehelt leiate tee-ehitusobjektid, mida on rahastatud välisvahendite abiga.

Tee-ehitusobjektide ühisrahastamisest

Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi toetus võimaldab Eestil arendada transpordi infrastruktuuri suuri objekte. Transpordiameti korraldatavate hangete kaudu saab toetusraha kasutada maanteede ajakohastamiseks, mis aitab koos muude fondi kaudu rahastatavate objetkidega muuta riigi majandust efektiivsemaks.

  • Projekti lühikirjeldus
    Projektiga on kavandatud ehitada riigitee nr 2 Tallinn–Tartu–Võru–Luhamaa Võõbu-Mäo teelõik km 68,0-85,0 2 + 2 sõidurajaga I klassi maanteeks. Teelõik ehitatakse suures ulatuses uuele trassile, mis lühendab vahemaa läbimise teekonda ligikaudu 2 km.
    Ehitatakse Anna eritasapinnaline liiklussõlm, Võõbu, Anna ja Korba viaduktid,
    Kruusiaugu ja Kükita sillad, Puiatu ökodukt ning jalgratta- ja jalgteed.
  • Projekti eesmärk
    Projekti eesmärk on luua ohutum ja sujuvam liiklemine kõikidele projektitegevuste käigus ehitatavaid rajatisi kasutavatele transpordivahenditele ja jalakäijatele parendades sellega üleriigilisi ja rahvusvahelisi ühendusi TEN-T võrgustikus.
  • Projekti tulemus
    Projekti tulemuseks on ligikaudu 16 km ehitatud 2 + 2 sõidurajaga riigiteed, mis täidab 34,78% 2023. aasta lõpuks saavutatavast 46 kilomeetrisest sihttasemest.
  • Toetuse summa eurodes (käibemaksuga)
    34 013 847,77
  • Projekti lühikirjeldus
    Väo liiklussõlme projektiga rajatakse liiklusohutuse suurendamiseks ja maantee läbilaskvuse parandamiseks neli maantee viadukti, millest Peterburi tee mõlemal sõidusuunal olevad viaduktid on läbivalt 2 + 2 sõidurajaga. Ehitatakse neli jalgtee tunnelit, jalgratta- ja jalgtee, müratõkkeseinad ja bussipeatused. Liiklussõlme kaguküljele ehitatakse veo-, matka- ja sõiduautode parklad ning parklate ja perspektiivse tankla juurdepääsutee.
  • Projekti eesmärk
    Projekti eesmärk on luua ohutum ja sujuvam liiklemine kõikidele projektitegevuste käigus rekonstrueeritavaid rajatisi kasutavatele transpordivahenditele ja jalakäijatele parendades sellega üleriigilisi ja rahvusvahelisi ühendusi TEN-T võrgustikus.
  • Projekti tulemus
    Projekti tulemuseks on ligikaudu 2,95 km rekonstrueeritud maanteed, mis täidab 2,81% 2023. aasta lõpuks saavutatavast 105 kilomeetrisest sihttasemest.
  • Toetuse summa eurodes (käibemaksuga)
    17 503 200,00
  • Projekti lühikirjeldus
    Põhimaantee km 13,0–16,0 viiakse vastavusse I klassi maanteele kehtestatud nõuetega. Rajatakse kogujateed, kergliiklusteed ja rekonstrueeritakse lõik linna piirist Jälgimäe vasakpöördeni, tehakse ümber Veskitammi, Nõlvaku, Vanasilla ja Seljaku tn ristumised põhimaanteega. Rajatakse 2 tunnelit jalakäijatele Veskitammi tn piirkonda. Lõigus Maanteeameti ristmik kuni Pääsküla jõgi tellis Tallinna Kommunaalamet linnalõigu projekti, millega rajatakse "Pargi ja reisi" parkla ja ühistranspordi terminal.
  • Projekti eesmärk
    Projekti eesmärk on luua ohutum ja sujuvam liiklemine kõikidele projektitegevuste käigus rekonstrueeritavaid rajatisi kasutavatele transpordivahenditele ja jalakäijatele parendades sellega üleriigilisi ja rahvusvahelisi ühendusi TEN-T võrgustikus.
  • Projekti tulemus
    Projekti tulemuseks on ligikaudu 3,0 km rekonstrueeritud asfaltbetoonkattega teed, mis täidab 2,86% 2023. aasta lõpuks saavutatavast 105 kilomeetrisest sihttasemest.
  • Toetuse summa eurodes (käibemaksuga)
    7 444 502,04
  • Projekti lühikirjeldus
    Riigitee nr 4 (E67) Tallinn–Pärnu–Ikla km 37–42 Kernu ümbersõit asub Harju maakonnas Saue vallas. Projektiga on kavandatud möödasõidualadega 2 + 1 ristlõikega ja keskpiirdega uue maantee ehitamine. Olemasolev Pärnu mnt liiklus viiakse mööda Kernu külast. Uus maantee trass pöörab olemasolevalt maanteelt paremale Kernu tankla juurest, kuhu rajatakse Kernu tankla liiklussõlm. Kavandatav tee ristub olemasoleva kõrvalmaanteega 11360 Riisipere-Kernu, kus ristumine on lahendatud Haiba liiklussõlmega.
  • Projekti eesmärk
    Projekti eesmärk on luua ohutum ja sujuvam liiklemine kõikidele projektitegevuste käigus ehitatavaid rajatisi kasutavatele transpordivahenditele ja jalakäijatele parendades sellega üleriigilisi ja rahvusvahelisi ühendusi TEN-T võrgustikus.
  • Projekti tulemus
    Projekti tulemuseks on ligikaudu 5,7 km ehitatud 2 + 1 sõidurajaga riigiteed, mis täidab 57% 2023. aasta lõpuks saavutatavast 10-kilomeetrisest sihttasemest.
  • Toetuse summa eurodes (käibemaksuga)
    10 832 259,69
  • Projekti lühikirjeldus
    Riigimaantee nr 11 (E265) Tallinna ringtee Väo-Jüri teelõigu km 0,6-11,3 rekonstrueerimise projekt näeb ette olemasoleva 10,7 km pikkuse kahe sõidurajaga III klassi maantee rekonstrueerimist 2 + 2 sõidurajaga I klassi maanteeks sealhulgas uute teekonstruktsioonide ehitust, liiklussõlmede ja viaduktide rekonstrueerimist, ühendusteede rekonstrueerimist, kergliiklus- ja jalgteede ehitust, et viia maanteelõik vastavusse kehtivate liiklusohutuse ja tehniliste nõuetega ning perspektiivse liiklussagedusega. Projekt sisaldab Veneküla tunneli, Väo, Lagedi, Karla ja Põrguvälja viaduktide ehitust ning Pirita-Ülemiste kanali silla rekonstrueerimist.
  • Projekti eesmärk
    Projekti eesmärk on luua ohutum ja sujuvam liiklemine kõikidele riigimaantee nr 11 (E265) Tallinna ringtee Väo-Jüri km 0,6–11,3 asuvat teelõiku kasutavatele transpordivahenditele ja jalakäijatele parendades sellega üleriigilisi ja rahvusvahelisi ühendusi TEN-T võrgustikus.
  • Projekti tulemus
    Projekti tulemuseks on rekonstrueeritud 2 + 2 sõidurajaga 10,7 km põhimaanteed, mis täidab 10,2% 2023. aasta lõpuks saavutatavast 105-kilomeetrisest sihttasemest.
  • Toetuse summa eurodes (käibemaksuga)
    36 624 199,79
  • Projekti lühikirjeldus
    Riigitee nr 4 (E67) Tallinn-Pärnu-Ikla km 28-37 Ääsmäe–Kohatu lõigu ehituse projekt näeb ette liiklusohutuse ja sõidumugavuse parandamiseks olemasoleva maantee ehitamist 2 + 1 ristlõikega maanteeks. Teelõigul olevad ristmikud ja mahasõidud viiakse vastavusse kehtivate projekteerimise normidega. Uuendatakse liikluskorraldusvahendid ja teekatte märgistus ning kogu teelõigule paigaldatakse tähispostid. Ehitatakse Vasalemma jõge ületav raudbetoonist Kernu sild ja Kohatu ökodukt. Kogu trassi ulatuses rajatakse ulukitara.
  • Projekti eesmärk
    Projekti eesmärk on luua ohutum ja sujuvam liiklemine kõikidele riigitee nr 4 (E67) Tallinn-Pärnu-Ikla km 28–37 Ääsmäe – Kohatu teelõiku kasutavatele transpordivahenditele ja jalakäijatele parendades sellega üleriigilisi ja rahvusvahelisi ühendusi TEN-T võrgustikus.
  • Projekti tulemus
    Projekti tulemuseks on 9,165 km ehitatud 2 + 1 sõidurajaga põhimaanteed, mis täidab 91,7% 2023. aasta lõpuks saavutatavast 10-kilomeetrisest sihttasemest.
  • Toetuse summa eurodes (käibemaksuga)
    10 073 077,14
  • Projekti lühikirjeldus
    Projektiga kavandatakse olemasoleva ligikaudu 5,5 km pikkuse kahe sõidurajaga III klassi maantee ümber ehitamist 2 + 2 sõidurajaga I klassi maanteeks, sealhulgas uute teekonstruktsioonide ehitust, viaduktide ja silla ehitamist, rampide, ühendusteede, kogujatee ehitust, jalg- ja jalgrattateede ehitust, et viia maanteelõik vastavusse kehtivate liiklusohutuse ja tehniliste nõuetega ning perspektiivse liiklussagedusega. 
    Projekt sisaldab Juuliku liiklussõlme, sealhulgas viadukti, rampide ja ringristmike ehitust, Karjavärava, Murimäe ja kogujateede ehitust, Saku silla ehitust koos kallasrajaga, Juuliku autosilla ehitust, Karjavärava viadukti ehitust, maantee valgustuse rajamist ning 2 + 2 sõidurajaga Saku-Kanama teelõigu ja Juuliku–Topi sõlme ühendustee ehitust.
  • Projekti eesmärk
    Projekti eesmärk on luua ohutum ja sujuvam liiklemine kõikidele riigitee nr 11 Tallinna ringtee km 24,1–29,6 Juuliku liiklussõlme ja teelõiku kasutavatele transpordivahenditele ja jalakäijatele parendades sellega üleriigilisi ja rahvusvahelisi ühendusi TEN-T võrgustikus.
  • Projekti tulemus
    Projekti tulemuseks on rekonstrueeritud 2 + 2 sõidurajaga 5,5 km I klassi põhimaanteed, mis täidab 5,2% 2023. aasta lõpuks saavutatavast 105-kilomeetrisest sihttasemest.
  • Toetuse summa eurodes (käibemaksuga)
    4 101 051,73

Viimati uuendatud 08.09.2022