SÕBER ei lase purjus SÕPRA rooli

Maanteeameti ennetuskampaania "SÕBER ei lase purjus SÕPRA rooli" põhisõnum pole suunatud purjuspäi rooli istuvatele inimestele, vaid hoopis nende sõpradele.

Maanteeameti peadirektori asetäitja Lauri Lugna sõnul kutsuvad kampaania korraldajad inimesi üles tegema kõik selleks, et nende sõbrad purjuspäi rooli ei istuks. "Meie üleskutse on suunatud eelkõige 18- kuni 25-aastastele noortele, sest just nemad on 2012. ja 2013. aasta andmetel enim inimkannatanutega liiklusõnnetuste põhjustajad," selgitas Lugna, kelle sõnul julgustab tänavune liiklusohutuskampaania seltskondi sekkuma õigel hetkel ja purjus sõpru rooli mitte laskma.

Igas sõpruskonnas on erinevaid inimesi. Mõned on alalhoidlikumad kui teised. Mõned on kainemad kui teised ja annavad endale aru, et purjus peaga ei peaks rooli istuma. Paraku ei ole neil alati julgust või ettevõtmist teisi korrale kutsuda ja seda erinevatel põhjustel. Kampaania ülesanne on neid julgustada, andes põhjuse ja põhjenduse sekkumiseks.

Joobes autojuhtide osalusel toimub Eestis ligikaudu viiendik inimkannatanutega liiklusõnnetustest ja neis õnnetustes hukkub enam kui veerand kõigist liikluses hukkunutest. 2013. aastal avastas politsei 620 309 joobekontrolli käigus 7981 alkoholi tarvitanud või joobes juhti. Kontrollitute koguarvust moodustas see 1,29%. Kui oletada, et keskmiselt on kasutuses ligikaudu kaks kolmandikku autopargist, siis sõidab Eesti teedel ja tänavatel iga päev ligikaudu 8000 alkoholijoobes juhti.

Ülevaade kampaaniast

 

Kampaania eesmärk

  • Kampaania ühekordne märgatavus sihtrühma seas vähemalt 75%.
  • Kampaania mõju hinnatakse ka ebakaines seisundis sõidukit juhtinud isikute osakaalu vähenemist silmas pidades. 
  • Üldisem eesmärk on vähendada joobes sõidukijuhtide poolt põhjustatud liiklusõnnetusi ning vähendada nende raskusastet.

Kampaania väljundid:

  • TV
  • Raadio
  • Välimeedia
  • Veebi- ja mobiilireklaam
  • Plakatid, MA ja PPA teenindusbüroode valguskastid, kampaania sümboolika trahvikviitungitel, jaotusmaterjaliks hiirematt


Kampaania algus: 20. juuni 2014

Kampaania lõpp: 28. juuni 2015

Kontaktid: Loovlahendus Age Reklaam OÜ

Последнее обновление 31.08.2021

search block image