Ülevaade kampaaniast
Maanteeameti tellitud uuringu „Sõidukiirus 2015“ kohaselt arvab tervelt 57% juhtidest, et +10 km/h kiiruseületamine on aktsepteeritav. 48% küsitlenutest ületab piirkiirust linnas ning 82 % põhiteedel. Üldjuhul peab suurem osa sõidukijuhte oma juhtimisstiili teistest ohutumaks ning hindab oma kiirust ekslikult tegelikkusest väiksemaks. Kiiruse ületamine ei ole liiklejate arvates nii ohtlik, kui auto juhtimine alkoholi mõju all, sõidu ajal tekstsõnumite ja sotsiaalmeediaga tegelemine või punase tule alt läbisõitmine.
Piirkiiruse eiramine ei mõjuta ainult ühte komponenti, vaid mõjub doominoefektina palju rohkematele teguritele. Aheneb juhi nägemisväli, mistõttu ei jõua roolisolija märgata kõike eesolevat, väheneb reageerimisaeg, pikeneb pidurdusteekond ning sõiduki täielikuks peatumiseks kuluv aeg. Peatumisteekonda mõjutavad ka juhi väsimus, tervislik seisund, halb nähtavus, sadu, udu, teekatte seisund, nõuetele mittevastavad rehvid, ebakvaliteetsed klaasipuhastajad jne .
Kui 50 km/h kuivades teeoludes sõites on reageerimisteekond 14 m, pidurdusteekond 14 m ja peatumisteekond 28 m ning jalakäija hukkumise tõenäosus 40%, siis 100 km/h korral on vastavad näitajad juba 28 m/55 m/83 m ning jalakäijal kui nõrgemal poolel pole mingit võimalust ellu jääda. Jalakäija hukkumise tõenäosus tõuseb drastiliselt juba 60 km/h kiirusega sõites, olles 70% ning 70 km/h juures kaob elulootus 90%.
Kiiruse ületamisi avastatakse enim neljas suuremas linnas: Tallinnas, Tartus, Pärnus ja Narvas ning ka 50% kogu Eesti inimkannatanutega liiklusõnnetustest toimuvad just seal.
- Muuta 25-45-aastaste sõidukijuhtide käitumist ja hoiakut, et + 10km/h kiirusületus on aktsepteeritav.
- Pikaajalisem eesmärk on positsioneerida kiiruse ületamist ühiskonnas kui sotsiaalselt mitteaktsepteeritavat käitumist, nii nagu selleks on kujunenud joobes juhtimine.
Kampaania väljundid
- Raadio (eesti-ja venekeelne)
- Bussireklaamid (bussitagused)
- Reklaamtreilerid
- TV (eesti- ja venekeelne)
- Sotsiaalmeedia lahendused, sh Liikluslooma mäng
- Veebireklaam
Muud tegevused: plakatid, MA ja PPA teenindusbüroode valguskastid, kampaania sümboolika trahvikviitungitel, temaatilised kleebised, USB-adapterid.
Kampaania algus: 25. aprill 2016
Kampaania lõpp: 23. mai 2016
Kontaktid: Loovlahendus The Agency OÜ.
Последнее обновление 31.08.2021