Kui juhid, siis juhi

Maanteeameti kampaania "Kui juhid, siis juhi" eesmärgiks on liiklejatele meelde tuletada, millist ohtu kujutavad kõrvalised tegevused autoroolis. Ekstreemsemateks kõrvalisteks tegevusteks roolis on supisöömine, habemeajamine, raamatu lugemine, kuid eelkõige on kampaania fookuses mobiiltelefon kui kõige sagedasem kõrvaltegevus.

Ülevaade kampaaniast

kas sõidad

Maanteeameti tellitud küsitlusuuringu kohaselt on viimase 12 kuu jooksul autot juhtides mobiiltelefoni kasutanud 71% Eestis elavatest autojuhtidest. Neist 97% vastab kõnedele. Kasvavas trendis on just sagedaste mobiilikasutajate arv. Samas tunnistab 52% roolikeerajatest, et ei tahaks tegelikult autojuhtimise ajal telefoni kasutada, kuid tunnevad selleks kohutust. 35% juhtidest jääb vaevama, kui nad sõidu ajal telefonile ei vasta. Ka kaasreisijad on aina kriitilisemad – 77% elanikest eeldab, et juht peab sõidu ajal keskenduma juhtimisele ja mitte rääkima telefoniga.

Kampaania sõnumid peaksid sihtgrupis kinnistama teadmist, et kõrvalised tegevused roolis on mõttetud, ohtlikud ja ei anna mingit ajavõitu. Eelkõige ei ole aktsepteeritav hoiak, et autojuhtimiseks kuluvat aega saab tõhusalt mitme samaaegse tegevusega sisustada.

Uuringu andmetel juhtub kõrvaliste tegevuste tõttu Eestis iga päev keskmiselt 2,1 liiklusõnnetust. Lisaks sattus 2016. aastal 33% juhtidest tähelepanu hajumise tagajärjel ohtlikesse olukordadesse:

  • kaldus oma sõidurealt kõrvale;
  • ei märganud foori või liiklusmärki;
  • äkkpidurdas, et eessõitjale mitte sisse sõita;
  • eksis teelt;
  • ei märganud jalakäijat või jalgratturit.  

Ajal, mil inimene tegeleb mobiiliga, sõidab ta justkui kinnisilmi ning mida rohkem on mobiiliga rääkivaid juhte, seda enam on meie teedel „isesõitvaid“ sõidukeid, mis selleks veel tehniliselt valmis pole.

"Kui juhid, siis juhi" liiklusohutuskampaania raames toimub 5. aprillil üleriigiline mobiilivaba päev. Selle raames kutsub Maanteeamet kõiki liiklejaid üles andma lubadust liikluses telefoniga mitte tegeleda.  

Kampaania väljundid

  • TV
  • Raadio
  • Välimeedia
  • Bussireklaamid
  • Sotsiaalmeedia- ja veebireklaamid
  • Kampaanialeht www.mnt.ee/juhi
  • Muud tegevused: infovoldik, plakatid, MA ja PPA teenindusbüroode valguskastid, kampaania sümboolika trahvikviitungil, parkimiskellad, mobiiltelefonide ekraanipuhastajad, mobiilikotid.
  • Uuring "Tähelepanematus kui turvarisk liikluses" (PDF)


Kampaania algus: 9. märts 2017

Kampaania lõpp: 5. aprill 2017

Kontaktid: Kampaania lahendused on reklaamiagentuurilt KalaRuudus.

Последнее обновление 31.08.2021

search block image