Ülevaade kampaaniast
Kiirus on peamine liiklusõnnetuste faktor ja seostub 30% hukkunutega. Ka vigastuste risk suureneb kiiruse kasvades oluliselt ning vigasaanute arv on aasta-aastalt tõusuteel. 2016. aastal fikseeriti asulates 21 905 kiiruseületust, neist 15 562 Tallinnas. Valdav kiiruseületus linnakeskkonnas on 21-40 km/h, ainuüksi Tallinnas moodustab see 67% kõigist piirkiiruseületustest.
Maanteeameti 2016. aasta küsitlusuuringu kohaselt järgib 54% juhtidest enda sõnul asulas sõites piirkiirust ja see näitaja ei ole viimastel aastatel oluliselt muutunud. Kohalikel maanteedel järgib kehtivat kiirusepiirangut 39% ning linnadevahelistel põhiteedel veerand aktiivsetest juhtidest. Suurematel maanteedel on vähemalt 6 km/h kiiruseületajaid 30%. Kiiruse ületamise põhjuseks peetakse kõige sagedamini möödasõidu tegemist, ühtlases liiklusvoos sõitmist, kogemata piirangu ületamist, kuni 10 km/h kiiruse ületamise üldist aktsepteerimist, kuid ka lubatud piirkiiruse ületamist soodustavaid sõidutingimusi nagu hea ilm ja teeseisund, hõre liiklus, kehtestatud piirangu mittevastavust tegelikele oludele ning kiirustamist kohtumisele
Piirkiiruse eiramine ei mõjuta ainult ühte ohukomponenti, vaid mõjub doominoefektina palju rohkematele teguritele. Aheneb juhi nägemisväli ning seetõttu ei jõua roolisolija märgata kõike eesolevat, pikeneb pidurdusteekond ning sõiduki täielikuks peatumiseks kuluv aeg. Eriti kriitilise mõjuga on liikumiskiirus jalakäijatega toimuvate liiklusõnnetuste puhul, sest iga lisanduv km/h muudab tagajärjed oluliselt raskemaks. 2016. aastal kannatada saanud jalakäijatest 83% sattus õnnetusse asulasisestel teedel ja tänavatel ning 69% suuremates linnades. Jalakäija hukkumise tõenäosus kokkupõrkekiirusel: 30 km/h on 5%; 50 km/h on 40%; 60 km/h on 70%; 70 km/h on 90%.
Kampaania väljundid
- TV
- Raadio
- Välimeedia
- Bussireklaamid
- Sotsiaalmeedia- ja veebireklaamid
- Muud tegevused: infokaart, plakatid, MA teenindusbüroode valguskastid, kampaania sümboolika trahvikviitungil
- Uuring "Sõidukiirus 2016" (PDF)
Kampaania algus: 18. aprill 2017
Kampaania lõpp: 14. mai 2017
Kontaktid: Kampaania ideelahendus on agentuurilt Must.
Последнее обновление 31.08.2021