Liiklusohutusele suunatud ennetuskampaaniad 2022

Transpordiamet korraldas 2022. aastal elanike ohutu liiklemise teadvustamiseks mitmeid teavituskampaaniaid, mille kokkuvõtte leiate siit veebilehelt.

Kõrvaliste tegevuste ohtlikkusele tähelepanu juhtiv kampaania „Kui oled roolis, pane telefon puhkama"

7. märtsist 3. aprillini toimus roolis kõrvaliste tegevuste ohtlikkusele tähelepanu juhtiv kampaania  „Kui oled roolis, pane telefon puhkama".  Kõrvaliseks ja segavaks tegevuseks liikluses saab pidada kõike, mis viib juhi tähelepanu sõiduki juhtimiselt eemale. Enamlevinud kõrvalised tegevused on lisaks telefoni kasutamisele näiteks GPSi seadistamine, söömine-joomine ja lastega tegelemine.  Teavituskampaania keskendus ennekõike roolis telefoni kasutamisele kui ühele levinumale ja ohtlikumale probleemile. Kampaania teleklippi saab vaadata siit.

Ulukiõnnetuste vältimisele suunatud teavitus „Metsloomal on alati peatee“ 

Eesti riigiteedel registreeritakse aastas ligikaudu 6000 liiklusõnnetust metsloomadega. Nendes õnnetustes saab vigastada 20–30 inimest aastas. Viimastel aastatel on probleem pigem suurenenud, sest sõidukeid liigub Eesti teedel rohkem. Mais ja septembris toimus teavitustegevus, mille eesmärk oli juhtida tähelepanu teedel liikuvatele loomadele ja anda nõu, kuidas teha kõik endast olenev, et nendega kokkupõrkeid vältida.  Rohkem saab teema kohta lugeda siit.

Kergliikurite ohutusele suunatud kampaania „Kui tõuksiga, siis kainelt, üksi ja rahulikult“ 

Transpordiamet korraldas kevadel ja suvel teavituskampaania, mis keskendus elektriliste tõukerataste ohutusele ja neid puudutavate ohutusreeglite meeldetuletamisele. Kampaania oli tänavatel ja meedias üleval tõuksihooaja lõpuni.  Kampaania kohta saab lisaks lugeda siit.  

Kampaania pälvis ka Selge Sõnumi auhinna kategoorias „Parim selge sõnumiga tarbetekst koos tarbepildiga“.

Alkoholist tingitud kahjude vähendamisele suunatud kampaania „Sul on Selgroogu“ 

6. juunist 3. juulini toimus Transpordiameti, Päästeameti ning Politsei- ja Piirivalveameti ühine teavituskampaania „Sul on selgroogu!”, mis kutsus inimesi märkama alkoholiga kaasnevat riskikäitumist ja andis praktilist nõu, kuidas kriitilisel hetkel takistada kaaslast joobes peaga rooli istumast või ujuma minemast.  Kampaania kohta saab rohkem lugeda siit.

Ohutuma linnakiiruse kampaania „Naudi sõitu. Aeglasemalt on mõnusam.“ 

29. augustist 30. septembrini oli eetris Transpordiameti ohutu linnakiiruse kampaania „Naudi sõitu. Aeglasemalt on mõnusam.“ Kampaania oli ajastatud septembrisse, mil linnadesse saabusid kooliaastat alustavad lapsed ja liiklus muutus tervikuna suviste sõiduoludega võrreldes aktiivsemaks. Teavituse põhisõnumiks oli, et aeglasemalt on mõnusam liigelda. Linnakiirust järgides naudid sõitu rohkem ja kõigil on turvalisem.  Kampaania klippi saab vaadata siit.

Talviste teeolude kampaania „Talv on teel"

Kampaania kestis hajutatud meediaplaani põhimõttel 2022. aasta novembri lõpust 2023. aasta jaanuari lõpuni. Talv tähendab Eestis palju enamat kui lumist teed. Juhid peavad arvestama musta jää, pimeduse, vihma, tuule, lörtsi ja veel lugematute muude faktoritega. Lisaks on Eesti talve eripära, et sõidutingimused võivad muutuda väga kiiresti – teel olev vesi jäätub ning vihm muutub lörtsiks vaid minutitega. Kampaania klippi saab vaadata siit.

Teehooldajate ja teehooldusmasinate ohutusele suunatud teavitustegevus „Ära möödu neist lähedalt!"

Võrreldes teiste aastaaegadega, nõuab talvine liikumine suuremat tähelepanu ja teistega arvestamist. Teed muutuvad libedaks, teeruumi ja valget aega on vähem ning sõidukite tehnilised võimalused ja juhtide talvised oskused on erinevad. Lisaks sellele, et sõidukijuhtidel tuleb valida ohutu sõidustiil ja olla valmis muutuvateks teeoludeks, peab arvestama ka teehooldusmasinate ning nende eripäradega. Teavitusklippi saab vaadata siit.

Transpordiameti ristmeedialahendus Eesti elanikkonna ohutusteadlikkuse tõstmiseks

Projekti raames  kajastati perioodil mai 2022 kuni detsember 2022 igas kalendrikuus üht kindlat liiklusohutusalase teadlikkuse tõstmise teemat.  

Ristmeedia lahenduse raames loodi saade „Liikleja“, mis igal kuul kajastas Kanal 2s ühte etteantud teemat. Lisaks tehti saate põhjal neli eraldi saatelõiku, mis olid samal kuul uudistesaate „Reporter“ eetris. Loodi postimees.ee, rus.postimees.ee, tartu.postimees.ee, parnu.postimees.ee, jarvateataja.postimees.ee, sakala.postimees.ee, virumaateataja.postimees.ee ning lounapostimees.ee portaalidesse rubriik „Liikleja“, kus avaldati iga teema kohta igal kuul neli artiklit. Artiklid sisaldasid ka teemat illustreerivat interaktiivset lahendust. Lisaks ilmus kolmes raadiojaamas – MyHits, Kuku ja Elmar – intervjuu, et teema jõuaks võimalikult laia sihtgrupini.  Kaheksa kuu jooksul kajastasime järgnevaid teemasid: elektritõukerattad, kainus, asulaväline kiirus, väikelaevade ohutus, asulasisene kiirus, turvavarustus, väsimus, talvised teeolud.

Kõiki „Liikleja“ saateid saab järele vaadata siit.

Kõik artiklid leiate siit.

Kokku saime ristmeedia lahendusega kaheksa kuu jooksul erinevate teemakäsitluste kaudu kontakte 2 817 100, millest online meedias oli 239 900, raadios 293 200 ning televisioonis 2 284 000.

Viimati uuendatud 26.05.2023

open graph imagesearch block image